Valpen hoppar o skäller mot besökande

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare matte48
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 803
M

matte48

Hej
Har en helt otroligt mysig samojedvalp på 4 månader, men han är helt omöjlig när det kommer någon. Han blir så otroligt uppspelt o hoppar o skäller.
Jag gillar inte att han gör så, inte de som kommer heller.
Mitt ena barnbarn på 9 år är en tuff kille, men t.o.m. han tycker det här är läskigt och blir lite rädd ett tag.
Alla tips mottages tacksamt.:banana:

Sv: Valpen hoppar o skäller mot besökande

Jag säger som alltid, lär hunden att "gå och lägga sig." Hunden behöver inte vara vid dörren alls när ni får besök om ni inte gillar hundens beteende. Be den gå och lägga sig på ett visst ställe, och släpp upp den när den är lugn. Låt den sniffa av besökarna, men hälsa inte översvallande på den.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 847
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 624
Senast: iNHALE
·
Hundträning Jag har en 13 veckors valp som blir rädd/ osäker när folk vill hälsa. Så fort någon visar intresse för att hälsa så börjar hon skälla...
Svar
11
· Visningar
2 064
Senast: Heddiz
·
Hundträning Hej. Jag har en liten chihuahua på 9 veckor imorgon. Jag har 3 saker jag vill ha lite tips och råd för :) Han har varit hos mig en vecka...
Svar
15
· Visningar
3 565
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka