Valpar och mat!

fjolltroll

Trådstartare
Ni som har valpar. Hur vill dom ha sin mat?
Alla valpar som jag har haft vägrar att äta uppblött mat. Från den dagen dom klivit in här är det bara torr mat som gäller.
Roliga små krabater det där.

Sv: Valpar och mat!

Hmm, vet faktiskt inte riktigt.. Alla våra valpar på kenneln äter alltid uppblött mat utan problem...

De vovvsingar jag har haft ville ha uppblöt torrfoder.. Hunden idag (på 4 år) äter inte enbart torrfoder utan vill gärna ha det blandat med något saftigt;)

Förstår vad du menar....
Jag har en 4-månaders labbvalp och hon äter maten i vilken form som helst. Man får vara glad om inte även skålen åker med av bara farten. Jag ger maten uppblött och den äts upp med glädje!

Från 3-4 veckors ålder äter de mest uppblött mat, men det finns alltid en skål med torrfoder och en skål med fräscht vatten inne hos dem och från ca 7 veckors ålder äter de enbart torrfoder.
De valpar jag köper äter torrfoder här utan problem.

Uppblött torrfoder får min York, tre ggr om dagen nu. Blir väl två ggr sedan framöver. Om hunden inte äter uppblött mat så ska man ändå fortsätta erbjuda den det tycker jag, tills den äter för så småningom blir den hungrig ju. Torr mat sväller i magen. Kan orsaka magont...

Men snälla du..

Valparna och nsturligtvis även de vuxna hundarna har FRI TILLGÅNG på vatten dygnet runt och än har ingen av mina hundar eller valpar uppfödda av mig haft problem med magen på grund av att de äter torrfoder :cool:

Ingen av mina har någonsin fått ont i magen av torr mat.
Jag tycker att det är väldigt praktiskt att dom äter den torr.
Inget bökande med att ställa mat på svällning.
Fast det är ju lite lustigt att dom så fort dom kommer hit inte äter svälld mat längre.

Mina äter också torrt utan problem. Men jag har fattat det så på mina uppfödare att dom sväller maten iaf till valparna. Men härhemma är det bara torrt som gäller:)
Mycket skönt tycker jag som inte behöver komma ihåg att ställa mat på svällning.

Jarrah skrev:
Förstår vad du menar....
Jag har en 4-månaders labbvalp och hon äter maten i vilken form som helst. Man får vara glad om inte även skålen åker med av bara farten. Jag ger maten uppblött och den äts upp med glädje!

Min snart tre månader gamla goldenvalp är likadan!!! Har aldrig haft en så hungrig hund... Jag ger uppblött men hon skulle säkert äta maten torr, allt som går att äta slinker ner! Och snabbt går det!

Benjamin åt uppblött första kvällen, sen vägrade han att stoppa i sig det mer. Nu vill han knapra i sig maten istället :p

(lånar sista knappen)

mina äter allt - och då menar jag allt inklusive sockar, leksaker etc....

Jag ger torrt - dels får mina hundar spader när de väntar på att det ska bli uppblött och sen tycker jag att det är bra med lite tuggmotstånd rensar i alla fall lite mellan tänderna har jag fått lära mig.

Javan

De flesta verkar äta torrfoder...kanske inte är så dumt alltså...:angel:

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 165
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
755
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
426
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur