Valp som bytt färg, mao fel färg i stamtavlan

Millicent

Trådstartare
Behöver man göra något åt det? Typ kontakta skk och få det ändrat eller spelar det ingen roll? Jag tänker hur det blir om man ska ställa hunden utomlands där de delas in i färg eller liknande.

Det stod fel färg i Nanos stamtavla, ringde in och de har ändrat i databasen så rätt färg står online men fick ingen ny stamtavla. Går säkert att få en ny stamtavla utskickad också men eftersom de ingen som direkt kollar på fysiska papper här mer än att vaccinationen stämmer så kändes det inte så viktigt.

Min fick en ny stamtavla som liten så registreringen ändrades. Då var hon redan vaccinerad så vaccintyget är med fel färg. Aldrig nån som har reagerat.

Ja alltså bytt har hon ju inte gjort men det såg ut som att hon var viltfärgad när hon var liten men nu 6 mån senare är hon röd och vit :D
Ok, undrade lite vad det var för färger som var så lika men då förstår jag. :)
Vet inte hur jag skulle gjort, har fött upp tio blandraser och dem har mig veterligen inte "bytt" färg, men intressant ämne :)

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 355
Senast: Gunnar
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 549
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur