Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara hos min mamma när jag jobbar bestämde vi att jag skulle bo där ett par dagar. Har en bror som också bor hos mamma. Första två dagarna drog hon sig undan när dom rörde sig i huset. (Gått bra med mig från dag ett). Tredje dagen började hon skälla och morra mot min bror och går undan när han rör sig. Fortfarande inte hälsat på honom. Det går bättre med mamma, kan leka och ta godis och är fram och hälsar på henne nu men när min bror är nära låser hon sig. Kan inte leka eller ta godis, han har fått börja ge henne mat men hon äter inte förrens han har backat undan. Alla säger att det kommer bli bättre med tiden men känns jobbigt med en hund som är rädd för människor (valpar brukar väl älska alla?).
Grejen är att hos uppfödaren var hon inte alls såhär, där var hon frammåt, social, mycket kampintresse. Jag ser ju vilken rolig hund hon är i grunden men att hon är så osäker på människor redan nu känns som en sån stor redflag och kommer det verkligen bli bättre med tiden? Behöver inte att hon är fram och hälsar på alla men nu blir hon osäker bara folk står och pratar och inte ens försöker hälsa på henne.
Uppfödaren har erbjudit att ta tillbaka henne, men man fäster sig ju fort. Vet inte vad jag ska göra. Hur hade ni tänkt?
Grejen är att hos uppfödaren var hon inte alls såhär, där var hon frammåt, social, mycket kampintresse. Jag ser ju vilken rolig hund hon är i grunden men att hon är så osäker på människor redan nu känns som en sån stor redflag och kommer det verkligen bli bättre med tiden? Behöver inte att hon är fram och hälsar på alla men nu blir hon osäker bara folk står och pratar och inte ens försöker hälsa på henne.
Uppfödaren har erbjudit att ta tillbaka henne, men man fäster sig ju fort. Vet inte vad jag ska göra. Hur hade ni tänkt?