Valp med konstant diarré

B16

Trådstartare
Vi hämtade vår valp för ca 3v sedan, han var då drygt 8v. Uppfödaren sa att han var "lite lös i magen" men det stämde inte, han hade en hemsk diarré och den har pågått varje dag. Efter ca 2 veckor blev det än mer akut, med intensiva kräkningar och han blev inlagd på djursjukhus. Vi fick hämta honom efter 2 dygn. De hade inte hittat något fel på honom men diverse prover är tagna och vi väntar på svar. Han fick dropp när han var inlagd och hade återhämtat sig och kräks inte mer. Magen är dock fortfarande inte bra. Vi har nu avmaskat honom, uppfödaren hade inte fullföljt kuren innan vi hämtade honom, så kanske har han hela tiden haft mask i magen. Vad ska vi göra? Ska vi behöva leva med en hund med kronisk diarré eller ska vi lämna tillbaka honom? Vi springer ut med honom om och om igen och vi är helt utmattade.

Om han inte var veterinärbesiktad vid leverans kommer försäkringsbolaget inte att ersätta några veterinärkostander för alla typer av mag-tarmstörningar.
Värsta scenariot är att valpen lider av en kronisk sjukdom, kommer behöva behandling hela livet och ni måste stå för alla kostnader.

Jag skulle inte tagit hem en valp med diarré i första taget. Den hade fått stanna hos uppfödaren tills den är frisk.

Vad tror veterinärerna?
Jag hade varit ytterst tveksam till att behålla valpen.

Liknande trådar

Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 990
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Skriver för att få lite råd och input. Min hund har haft ganska mycket problem med känslig mage, i våras stoppade hon i sig något på...
2
Svar
20
· Visningar
4 718
Hundhälsa Lilleman (whippetgrabb på 14v) ligger nu på intensiven på Blå stjärnan :( Han kan knappt gå eller stå och är supervinglig. När vi körde...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 916
Senast: phie
·
Hundhälsa Jag vet inte ens hur jag ska beskriva senaste tidens helvete. Våran 10 månaders valp blev i natt dålig och kom liksom inte till ro, hade...
Svar
4
· Visningar
1 535
Senast: Snuffsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka