Valp lös i magen

Predator

Trådstartare
Hej!
Vi har en valp på 9 veckor som är lös i magen.
I två nätter har hon vaknat och gnytt 1 gång i timman och gått ut och bajsat ljus diarré. Lite som senap.
Har gett henne lite ris och fisk i går och ska fortsätta i dag.Det konstiga är att på dagarna är det inga problem. Hon bajsar visserligen lite löst men mer normalt vad det gäller intervaller.
Hur kan det komma sig?
Är det en reaktion på att hon inte vill ligga själv på nätterna?
Men kan hon verkligen tvinga fram diarré själv?
Hin är hur pigg som helst på dagarna, leker, springer och busar stenhårt. Dricker vatten och har god aptit.

Gissar att hon inte är helt trygg i den nya miljön än och är/blir då lite stressad. Jag hade gett diarsanyl och eftersom det bara är på kväll/natt som magen ballar ur också gett vanliga fodret, fast uppblött och i mindre mängd.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi köpte valp i somras. Hans lösa avföring nattetid är problemet. Han har tidigare bajsat mjuka korvar men för snart en månad sedan...
Svar
3
· Visningar
1 518
Senast: Ratax
·
Hundhälsa Hej Har en mops på 8 år som varit risig till och från i tre veckor. Han åt från början hills metabolic, kastrerad och lite mullig...
Svar
1
· Visningar
667
Senast: a1agnlju
·
Hundhälsa Jag skulle behöva råd. Bruce har lite känslig mage, han kräks lätt galla om han inte äter regelbundet och får han i sig något som inte...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
16 158
Senast: Voeux
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 624

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka