Valp i ryggsäck på promenad?

ako

Trådstartare
Får ju, som ni väl inte undgått, hem en liten cockertjej om en vecka. Har planerat så bra på alla sät så att homn inte ska behöva vara ensam alls som liten - ända tills jag kom på att stora hunden ganska ofta inte vill gå på toaletten utan att ha promenerat iallafall tjugo, tjugofem minuter. vad det gäller övrig aktivering, långpromenader etc med honom får vi ju göra det när vi är hemma båda två, men det känns ju samtidigt sådär att inte kunna gå toapromenader med honom när jag är ensam med dem. Lillvalpis kan ju knappast ut o gå en halvtimme...

Undrar därför om någon har efrarenhet av att kånka cockervalp eller annan av samma strl i väska (ja, jag vet att Britney o Paris o brudarna har sina vavvor i Gucciväskor, men ändå) eller ryggsäck? Finns det någon extra bra variant? Kan ju även vara bra miljöträning att få åka med på promenad, kanske.

Tack, tack!
 
Sv: Valp i ryggsäck på promenad?

Ja, jag har burit med de flesta av mina valpar på promenader i en "hundryggsäck" av märket T-bag - går att stänga helt med nät på tre sidor, eller så kan man öppna framsidan så att hunden kan sticka upp huvudet. Säkerhetsrem att fästa i halsband/sele finns i den och den går bra att bära både som ryggsäk eller över axeln.

Jag tycker det är ett jättebra sätt att kunna ta med sig valpen på ett tryggt sätt, den har sin trygga punkt och lär sig snabbt att somna oavsett vad som händer utanför väskan och får även möjlighet att se fler platser/miljöer än om man bara tar ut och rastar valpen enskilt - då kommer man ju inte så långt, direkt. Visst kan man bära dem på armen också men det blir inte alls samma avslappning för valpen och dessutom får man ju ena armen låst konstant då, inte så kul när man håller ett koppel i den andra.

Själv har jag för tillfället lilla Zoë, 12 veckor som följer med på de dagliga långpromenaderna invirad i en gammal tröja i sin väska, hon trivs jättebra med det och man finner henne oftast ihoprullad sovandes när man tittar ner i väskan :love: Har tyvärr inga egna bilder på väskan men hittade en; http://www.spotlightjrt.com/73_1_b.jpg

Min första t-bag köpte jag på en djuraffär, när den "älskats sönder" efter ett antal valpar hittade jag till min stora glädje en dubbelgångarare på tradera.
 
Sv: Valp i ryggsäck på promenad?

Så här bär jag alltid mina cockervalpar när de är för små att gå hela vägen själva.

prom%20ubk%20okt-04%20018.jpg


En helt vanlig rygga som sätts fram på magen. Funkar utmärkt!
 
Sv: Valp i ryggsäck på promenad?

Jag hade min i vanlig ryggsäck på längre promenader, men det blir jättetungt när dom satt fart med växandet, lösningen vart denna:D
DSC00075.jpg

visst man får ju en och annan konstig blick, men vafan 10 spänn på tradera:rofl:
 
Sv: Valp i ryggsäck på promenad?

Tusen tack allihop :) ! Det verkade ju tämligen okomplicerat.
 
Sv: Valp i ryggsäck på promenad?

mina valpar åker lyxvarianten-rullstol:)

nuvarande valpen,9 mån kommer fortfarande o vill åka när han är trött o som tur är så kanjag ha honom i knäet om man knycklar ihop honom lite.

när vi transporterar fler ahundar så har vi oftast valp i en vagn spänd efter en hund el en rullstol.
 
Sv: Valp i ryggsäck på promenad?

Får man fråga bara, raringen på bilden är inte möligtvis den efter Frost? Nyfiken...
 
Sv: Valp i ryggsäck på promenad?

kom på en annan udda transportmetid vi använt oss av.
Merlin var inte gammal,kanske 10-12 veckor o vi skulel rida bort till en dunge en bit bort.kompå när vi suttit upp attvalpen kan ju inte gå dne vägen..

Så vi satte fast honom i en slags sele somjag hölli och lastad eupp honom över manken på thijs.
Merlin tog dte hela bra,blev inte det minsta bekymra dutan hängd e där somen säck potatis,benen var helt slappa:)

väl i dungen fick han gå ner.
Och sedan så gick assistenten me dhonom på hemvägen,men han ville upp på hästen igen.

Vill det fortfarande,men nu orkar ingen lyfta honom:)
 
Sv: Valp i ryggsäck på promenad?

Min valp av rasen vit herdehund(storlek schäfer) sitter antingen i ryggsäck eller i barnvagn på promenader. Det går bra om man bortser ifrån att han börjar bli lite tung nu.
 
Sv: Valp i ryggsäck på promenad?

Hahaa vad gulligt! Jag skulle också kolla. ;)
 
Sv: Valp i ryggsäck på promenad?

-04 såg oxå ut som en finfinf modell ;)!

Mycket trevlig modell som jag ska njuta av att pussa på när jag träffar henne i helgen. Från och till kommer både hon och hennes mor att finnas tillgängliga för klappar och mys i rasmontern på Stora Stockholm.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp