• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Amk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 626
  • Visningar Visningar 163 882
Sv: Valp 2012

Wild Rein;

Avled och ha alltid tugg hemma. Massor ;)

Edwind leker gärna med din lilla russla när hon blivit lite äldre så kan hon få busa av sig på en snäll "farbror"! :D

*kl

Det blir som sagt ingen valp här men jag har sagt till uppfödaren att om det dyker upp en vuxen så tar vi(jag) gärna den.

Wild Rein;

Avled och ha alltid tugg hemma. Massor ;)

Edwind leker gärna med din lilla russla när hon blivit lite äldre så kan hon få busa av sig på en snäll "farbror"! :D

*kl

Det blir som sagt ingen valp här men jag har sagt till uppfödaren att om det dyker upp en vuxen så tar vi(jag) gärna den.

Har en hel byrålåda med tuggisar och försöker alltid att ha något tugg tillgängligt till henne, det jag kände mig lite fundersam på var att förutom de vanliga bushuggen kommer det ett annat ibland, ett mer ilsket och attackerande hugg...som till exempel om hon vill ner från famnen snabbt (min uppfattning) så kan hon morra till och sen hugger blixtsnabbt som en kobra...??
Diva busar nog gärna med snäll farbror...

:banana:

Kl

Idag blev det klart; jag ska bli fodervärd till en underbar liten dvärgschnauzer p/s tik! :banana:
Från en toppenuppfödare som även är bukefalist :) Så nu får min gammelgubbe en liten bustjej att hålla koll på. Från och med midsommar flyttar hon hem till oss på heltid, 4 månader gammal :love:

Ja så kände jag också! Och det finns aldrig någon "perfekt tid" att skaffa valp, alltid är det något men vi har kommit fram till en bra lösning och nu blir det en liten skäggdam i alla fall :love:
Vi får ha lite valpträff i sommar! :)

Kommer på måndagen efter midsommar och stannar ändå till oktober! :D Har fått praktikplats på en djurklinik i stockholm, sen har jag bara en hemsk tentaperiod på några månader kvar och i början på nästa vår kommer jag flytta hem hit på heltid!
Så vi kanske kan ordna en liten buke-valpträff i sommar för de som vill? :)

Åh, så det blev en liten sån i alla fall! :)

Jag är gärna med på träff, om jag får =)

kl
Jag får faktiskt hem en "valp" nu ikväll. Han är 10 mån gammal, korsning bichon frisé/lhasa apso och ska bo här några månader medan matte och husse är ute och reser.

Valp-buketräff låter jättekul och Stockholm är inte långt bort för mig!

Kl.

Kom precis in från en "promenad" som gick jättebra :) han har verkligen fattat det där med kontakten nu verkar det som. Tog kontakt så ofta att godiset nästan tog slut innan vi var hemma igen. Fick även busa lös en stund på ett grönområde och höll sig så nära att jag nästan snubblade över honom flera ggr.

Det vi verkligen har att jobba med framöver är att lära oss att varva ner övertrött valp samt att förstå att man inte kan hälsa på allt och alla.

Äntligen får jag också vara med här!

I maj flyttar en liten labbe in hos oss!:love:

Så igår valdes valp och tingpengen las!
*Lyyycklig!*

( Får bli bildbomb på den lille här imorgon, då sambon snodde med sig kameran till jobbet idag för att stolt visa upp valpen:D)

Vad roligt! Grattis :)

*KL

Måste bara skriva av mig lite för jag är så glad över vår lilla valp! Hon kommer passa perfekt hos oss som gillar sovmornar eftersom hon redan visar tendenser till det haha. Igår var vi ute sista rundan kl 24 och idag vid halv nio låg hon fotfarande och drog sig i korgen :love: Till på köpet är vi inne på dag fem som hon inte kissar inne alls! Och imorgon fyller hon 12 veckor :) Är så stolt över min lilla skrutt!

Så skönt att rumsrenhetsträningen går bra! Det är ett evigt springande och torkande tills det sitter... Hoppas vi har samma tur med vår.

KL

En liten dvärgschnauzerhane s/s flyttar hem till oss från Finland i slutet av april :bump:

Har vetat om det ett bra tag, men idag blev det beslutat vilken av de två hanarna i kullen som blir vår! Ska bli såååååå kul att ha valp igen :love:!

Och lite valprelaterat, idag har jag gått ut officiellt med att jag ska ta valpar på min aussie 2014:love:!! Ska bli såååååå spännande!!

kl

Vi har haft vår lille flatcoated retrieverhane nu i 1.5 vecka. Världens goaste lille hund. Kissar och bajsar ute 9 av 10 ggr. Lyssnar bra och är himla snäll och lugn. Men han är ju liten ännu så det lär väl hinna hända en hel del framöver ;)
Men i grunden verkar han vara väldigt stabil och trygg.

Ja, hon har många häftiga hundar! Hoppas på att detta blir en liten toppenfinne, det är ju sambon som ska träna honom mest :D!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
8
· Visningar
566
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat... 2
Svar
20
· Visningar
2 041
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 423
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Jag har just hittat hunden med stort H! Tyvärr bor den så klart i USA så det blir att importera. Är det någon som nyligen gjort det...
Svar
7
· Visningar
979
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka