Sv: Valp 2012

*kl*

Det blev ingen valp för mig just nu :( min uppfödar-kompis dissade föräldrarna till den. Men nu står jag i kö hos en uppfödare som är "godkänd" av henne. Lika bra att vänta så det blir rätt hund men nu var det ju så nära så jag blev ännu otåligare.

Här kommer en färsk uppställningsbild på min skruttis, nu 14,5 vecka!

GaiaVilsta2012-03-31.jpg

Fotograf är ägaren till Gaias pappa och hon som så ställer upp den lilla vildbasaren har Gaias farmor och faster.

Ja, jag har i flera dagar tänkt att vi borde ta fler foton. Ska lägga fram kameran idag, så får vi se om vi kan få till något:)

Jag blir alldeles varm i hjärtat av att se mina fina tjejer tillsammans! :love:

Notera dock det högra frambenet på min äldre hund. Hon är alldeles för
tålmodig. Jag försöker att plocka bort Gaia från henne när jag ser att Gaia blir för vild, men ibland så missar man det tyvärr.

DSC_0236.jpg

Sötnosarna. De ser så otroligt godhjärtade ut. Men stackars den stora, hennes ben är värre än mina händer och jag känner mig stundtals som ett tuggben.

*kl
Nu har jag lyckats fånga liten på några bilder. Här är hon:
IMG_9245.jpg

IMG_9228.jpg

IMG_9220.jpg

De sista dagarna har hennes öron ställt sig upp, så fotot med tippöron är några dagar äldre.

Sötnosarna. De ser så otroligt godhjärtade ut. Men stackars den stora, hennes ben är värre än mina händer och jag känner mig stundtals som ett tuggben.

*kl
Nu har jag lyckats fånga liten på några bilder. Här är hon:
IMG_9245.jpg

IMG_9228.jpg

IMG_9220.jpg

De sista dagarna har hennes öron ställt sig upp, så fotot med tippöron är några dagar äldre.

Lilla underbara björnunge!! Gud så söt!!
:love:

Hon ser så fantastiskt snäll ut! Ett riktigt litet gosedjur!

*Kl

Hur är det med era valpar? mycket/lite bitiga? Min är en riktig piraya och är framme med tänderna oavsett vad man ska göra, klappa, gosa, leka eller sätta på kopplet. Hur lång tid brukar det ta innan det växer bort? Vi försöker träna på lite bitkontroll men hon glömmer bort sig rätt ofta och ta i ganska hårt. Då skriker vi till som en valp och om hon fortsätter så går vi ifrån henne. Men det verkar inte riktigt gå in att det inte är önskvärt ändå :confused: aj aj aj

Vår är också väldigt bitig. Hon hugger efter byxben, tår och händer. Ibland mot halsen och ansiktet också, när hon får chansen. Vi kör på samma taktik som du har, plus att jag har lärt henne att när matte står "i givakt" ska man sätta sig ned vid sidan och söka ögonkontakt (det belönas med godis). På så sätt kan jag ibland bryta henne när hon biter mig i benen.

Med vår förra gick bitandet bort successivt, och jag är inte särskilt orolig för det. Vi håller allt som är ömtåligt utom räckhåll, och härdar ut.

Gaia är en riktig mönstervalp. Hade hon varit ett barn i skolan på femtiotalet så hade hon varit eleven med perfekta flätor som lade ett äpple på katedern till fröken. :rofl:

Visst vill hon bita och gnaga, men hon är som en dröm jämfört med Dafne som kom farande som ett jehu bakifrån för att sätta tänderna i hälsenor, rumpan, kampade med byxben, bet på händer och armar och bet HÅRT. Pep man till så blev det sju resor värre. Lyfte jag bort henne kom hon tillbaka med dubbel frenesi. Lyfte jag bort henne igen så kom hon tillbaka med trippel frenesi. Ja jösses! Min sambo var helt ärligt övertygad om att vi aldrig skulle våga ha henne lös bland folk. :rofl:

Nåja, Gaia är ju bara snart 15 veckor. Det kanske kommer? ;)

Åh, så skönt att höra...trodde jag var ensam om min piraya russel... :angel:
Hon är oftast rätt mjuk och vänlig, men emellanåt så bara biter hon sig fast, piper jag till så "lufthugger" hon och börjar morra?? Sen biter hon ännu hårdare. Försöker avleda eller säger nej och ignorerar henne...vad är bäst att göra??

I nästa sekund så kryper hon in i famnen och vill bara pussas...:love:

Jag tycker att du ska avleda. Erbjud henne en leksak att gnaga på (detta fungerar på Gaia, men gjorde aldrig någonsin det för Dafnebuset). Om hon inte är övertrött, då skulle jag se till att hon somnar istället, t.ex. genom att hålla om henne.

Och till er andra...

Skönt att höra! Tycker så många har reagerat på att hon biter så väldigt men hon biter mest i händerna, inte så mycket i strumpor, byxor eller möbler (jo lite i soffan...men då får hon en leksak istället).

Amk: Det där med givakt lät ju himla smart! Hur snabbt lyckades du lära in det och hur gick du tillväga? Troya kan ju sitt och vi har börjat träna på kontakt fast jag tycker att det är rätt svårt. Hon blir snabbt ointresserad och går därifrån så något knas gör jag ju.

Tack för tipset, ska fortsätta att prova att avleda, tycker mig förstå att ofta det händer är när jag tror hon är trött...

:banana:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 145
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 270
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 674
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 803

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Sytråden del 4
  • Nyårstråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat