Cherarriduracell

Trådstartare
Ett företag säljer produkter med ballört i och rekommenderar att ha på tex senskador. En blsndning med vallörtstinktur/arnika och hela blad i alkolösning av roten. Jag har själv använt arnika/vallörtspreparatet på bruten tå och upplevde väldigt snabb lindring, men hur verksamt är det egentligen? Kan det man lägger i omslag runt ett hästben med senskada verkligen nå och verka inne i senorna?

Finns det några risker med om senan läker "för snabbt" på grund av vallörten? Har ni några erfarenheter, do or dont är jag tacksam om ni delar med er. Man vill ju göra allt för att hästarna ska ha det bra, men jag vill inte göra något i välmening som sedan backfires...

Jag köpte i ren desperation alla vallörtsrelaterade produkter det företaget du pratar om säljer när min häst rupterade en sena i hagen förra året. Inte för att jag riktigt trodde att det skulle rädda honom, men jag var beredd att prova det mesta. Det gick inte.
Nu hade min en allvarlig skada med mycket, mycket små chanser till att bli bättre, kanske är vallörten mer tänkt till mindre allvarliga senskador, jag vet inte, men i mitt fall gjorde det varken till eller från.

Jag köpte i ren desperation alla vallörtsrelaterade produkter det företaget du pratar om säljer när min häst rupterade en sena i hagen förra året. Inte för att jag riktigt trodde att det skulle rädda honom, men jag var beredd att prova det mesta. Det gick inte.
Nu hade min en allvarlig skada med mycket, mycket små chanser till att bli bättre, kanske är vallörten mer tänkt till mindre allvarliga senskador, jag vet inte, men i mitt fall gjorde det varken till eller från.
Fy vad tråkigt :( min häst har "bara" lindriga skador, inget är av men man kan se små blödningar (eller vad man nu ser) på ultraljud.

Rådgjorde du med vet inför vallörtsbehandlingen eller provade du lite på egen hand?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka