S
saltahajen
Har en dotter på 9 månader strax som är väldigt matglad. Mat har aldrig varit något problem med maten och hon får välling morgon och kväll och om hon skulle vakna på natten vilket brukar ha skett någonstans mellan kl 3 på natten och 6 på morgonen. Mot slutet har hon visat tendenser till att skjuta det men plötsligt slår allt bara om och hon ska nu äta massor av gånger på nätterna (känns det som)! Har varit så de senast 3 veckorna och nu tänker hon inte ändra sig! Min son sov hela nätter vid 6 månaders ålder (okej då var man nog lite bortskämd ).
Hon äter sempers "mild fullkorn från 8 mån" och just nu ser nätterna ut såhär:
19.00- 300 ml välling somnar för kvällen
23.00- 220 ml välling somnar om direkt
02.00- 220 ml välling somnar om direkt
06.00- 220 ml välling somnar kliver upp
Dagtid äter hon bara "vanlig mat" lunch och middag (ca 1 burk varje gång) och mellis en portion gröt.
Till mitt ämne, vad äter era barn och hur sover de? Jag känner att hon är nog i behov i något mer mättande (har provat gröt men det gjorde ingen skillnad). Någon som har provat nestlés välling och tycker den är bättre? Hur tidigt kan man börja med fullkornsvälling (alltså den som är från 1år)?
Tips någon?
Hon äter sempers "mild fullkorn från 8 mån" och just nu ser nätterna ut såhär:
19.00- 300 ml välling somnar för kvällen
23.00- 220 ml välling somnar om direkt
02.00- 220 ml välling somnar om direkt
06.00- 220 ml välling somnar kliver upp
Dagtid äter hon bara "vanlig mat" lunch och middag (ca 1 burk varje gång) och mellis en portion gröt.
Till mitt ämne, vad äter era barn och hur sover de? Jag känner att hon är nog i behov i något mer mättande (har provat gröt men det gjorde ingen skillnad). Någon som har provat nestlés välling och tycker den är bättre? Hur tidigt kan man börja med fullkornsvälling (alltså den som är från 1år)?
Tips någon?