Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
SvD är väl en högerorienterad tidning? inte konstigt att man får höga poäng på högerblocket, perfekt sätt att ragga väljare som inte bestämt sig än
Själv är jag föga oväntat miljöpartist, följt av S och V. Förvånansvärt högt på Kd, börjar misstänka att det ligger någon slags kupp bakom det hela
Det är nog därför funktionen att helt välja bort ett parti finns med.Ja, jag misstänkte det @mandalaki men känns lite snett ändå då det aldrig är något jag skulle rösta på.
Fick i stort sett samma resultat hos både Aftonbladet och SVT så resultatet hänger nog mer ihop med förnuftiga åsikter än media-organets politiska hemvist..SvD är väl en högerorienterad tidning? inte konstigt att man får höga poäng på högerblocket, perfekt sätt att ragga väljare som inte bestämt sig än
Själv är jag föga oväntat miljöpartist, följt av S och V. Förvånansvärt högt på Kd, börjar misstänka att det ligger någon slags kupp bakom det hela
KD har tagit till sig stora delar av både M och FP;s politik..Det verkar onekligen vara något med KD och den valkompassen, Förmodar att det är frågor som är riktade eller något annat fiffel. Det kändes aningen konstigt med så många som fått så mycket procent på KD (jämför även med en annan tråd på ett annat forum då). Förmodar att ett urval av frågorna är frågor som många partier ställer sig lika till, och det är nog där KD kommer in i bilden och sveper många procent.
@cherie tror det är anledningen till att många får höga procent på SD också, som trots allt inte tycker helt fel i vissa frågor och ställer sig ganska lika med en del andra partier.
Vad jag märkte så var det bara en fråga i testet som var direkt riktad mot SDs huvudsakliga politik.