Välkomnande dörr

baraclara

Trådstartare
Jag funderar på att sätta upp en "välkommen"-skylt på/vid ytterdörren för att besökare i dagsläget har svårt att veta vad som är den vanlig ingången och vad som är groventrén (dörrarna ligger intill varandra).

Hur ser det ut hemma hos er som har flera ingångar? Exempel på fina välkommen-skyltar eller annat som kan pryda vid huvudingången och leda besökare rätt?
 
Jag har en 160 cm hög grind in till tomten med halvdolt lås och tre hyfsat stora hundar som vaktar (dock inte skarpa vakthundar, dvs de borde inte göra något om någon faktiskt går in), och sedan är det kanske 20-30 meter därifrån till min ytterdörr. De flesta som inte känner hundarna förstår att det kan vara bättre att vänta utanför grinden tills jag kommer. Så jag har inte så mycket behov av att ha "Välkommen"-skyltar vid dörren ;)
 
Är båda dörrarna bredvid varandra kanske det inte är hela världen om de knackar på fel? Mina föräldrar har det så och den första dörren som leder in i tvättstugan har vi aldrig använt. Det går inte ens att gå in och ut genom den eftersom tvättstugan är rätt så liten och allt utrymme har behövts, även golvytan framför en dörr ingen använder.

Kommer det nya människor och knackar på öppnar vi bara den ”riktiga” dörren som ligger fem steg bort.

Själv har jag bara en dörr men har istället varningsskyltar om att inte släppa ut katterna så vet i fanken inte hur välkomna folk känner sig. :rofl:
 
Vi hade en skylt med vårt efternamn på dörren. Den blåste sönder i en storm.. Hade gjort skylten själv, köpt själva träbiten på Gekås och gjorde vinyltryck med namnet.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 719
Fritid Jag tänkte att det hade varit roligt med tråd där vi kan ge varandra tips och idéer på semesterkänsla i vardagen nu under sommaren...
2
Svar
24
· Visningar
2 250
Senast: Kakis
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 350
Senast: Liran
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 457
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp