Välkomna till Draghunds VM!

mimmipigg

Trådstartare
I veckan som kommer blir det hundliv "hemma på min gata" närmare 1000 hundar tror jag vi bjuda på 8-11 mars
Draghunds VM går av stapeln i Sverige och det i vår lilla by!
Vi kör så att det ryker och hoppas att många kommer och kollar på tävlingarna.
http://www.draghundsvm2007.se/
 
Sv: Välkomna till Draghunds VM!

Åh vad kul!! Jag är superinne på att börja dra med mina grå och håller just nu på att pilla fram delar så jag kan bygga en trehjulsvagn till dem. Är du insatt i drag? Jag lär behöva tips ;)

//E
 
Sv: Välkomna till Draghunds VM!

F*N att man bor så långt bort. "Bara" 60mil iväg =/
Hade inte vart helt fel o se när man nu själv e draghundsägare sen ett halvår tebax.

/Tobbe
 
Sv: Välkomna till Draghunds VM!

Vi tänkte fara dit på lördagen, det var några år sen jag besiktigade på den första stortävlingen i Gafsele men en del av deltagarna är fortvarande samma.
PL
 
Sv: Välkomna till Draghunds VM!

Minns fortfarande den tävlingen, öppenklassspannet som varit tvungen att "säcka" en hund som var helt borta av vätskebrist/överansträngning gillade jag inte att se.
Det är ganska tufft i byn nu har aldrig tidigare varit med om att man måste vänta på sin tur innan man kör ut på byvägen.
Har heller aldrig varit med om att ha två pubar att välja på hemma i byn!
Vi har ju ett hemmahopp i öppen klass som har ett bra spann - Marc Permentier, han blir förmodligen giftig en väldigt bra förare med fina jyckar. Men bara tyskarna har 15 (!) öppen spann.
 
Senast ändrad:
Sv: Välkomna till Draghunds VM!

Nu ska jag snart iväg på generalrepetition i tidtagningsbåset, ny tidtagningsmodell i år tänk om det inte fungerar?
Nervös? Inte det minsta!

//mimmipigg, dagens största lögnare.
 
Sv: Välkomna till Draghunds VM!

Janne basar över mig så han träffar jag nog, Lollo är betydligt svårare att få ett ord med, hon sitter i race office med en behändig liten kö utanför dörren.
 
Sv: Välkomna till Draghunds VM!

Åh. jag var ju så sugen att åka dit och titta!:)
Typiskt nog ska vi iväg på en annan grej just den här helgen,
gargh så sällan vi åker nån vart såhär års,
men nog krockade det nog. :eek:
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 165
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 022
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 922
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp