Välkommna till världen!

kvandi

Trådstartare
Tillåt mig presentera våra efterlängtade puppisar!

Först kom grabben kl 21.04
riverpojken.jpg

O sen kom lillasyster kl 21.12
riverflickan.jpg

Vilken upplevelse!

I skrivande stund ropar sambon från sovrummet -"det kom en till"!!! Så kl 22.17 föddes en till liten grabb, eller inte så liten 199gram, och en riktig sprattelgubbe! Vi som hade tvättat henne o bäddat rent :D Tji fick vi! (vi hade bara ultraljudat fram två puppisar, så den tredje var en riktig överaskning!)

Tadaa!
riverpojken2.jpg

Men nu får vi hoppas att det var den sista. Mamma Bella verkar nöjd iaf.
mammabella.jpg

Sv: Välkommna till världen!

STORT grattis! Vad härligt att allt gick som det ska:banana:

Gilly

Grattis tillde sma :), fast jag kan inte se bilderna :(

Stort grattis till de små liven! Du får vara duktig och uppdatera med bilder nu!:love:

Ni kommer hinna tröttna på alla bilder jag skall visa :D

Nu har de fått namn...

Odallyckans River Clyde "Fantomen"
fantomen.jpg

Odallyckans River Eden
eden.jpg

Odallyckans River Tay
pojk2.jpg

Wow vilka häftiga teckningar de fick! Speciellt River Eden! :love:

japp, det högställda Jack Russells (JRTC of GB Sweden, inte SKK)

Grattis till dom förhoppningsvis i framtiden sötnosarna.Vad bra att allting gick så bra.

Uppdatering! Nu har de små fyllt två veckor och börjar bli riktiga knubbisar. Man kan ana små personligheter bakom maskerna och de har börjat kravla ordentligt nu, nästan med magarna uppifrån valplådegolvet!

Tre små knubbisar
knubbisar2v.jpg

Tay med sina blåaktiga nyöppnade ögon. Tay är en riktig sprattelgubbe.
tayogon2v.jpg

Eden, som är en lugn stillsam tös, tittar storögt på världen
edenogon2v.jpg

Och pipleksaken Clyde, piper för minsta lilla störning, särskilt om morsan är nära. Han var en dag senare med ögonen.
clydegasp2v.jpg

Supersöta! Fantomen såg väldigt tuff ut :laugh:

japp, det högställda Jack Russells (JRTC of GB Sweden, inte SKK)

Undrar hur Jack Russells hundarna indelas inom rasen.....:crazy: ähm, jag menar t.ex Foxterrier finns som sträv- och släthårig men ändå inom samma ras. Finns det hög- och lågställd inom samma ras och päls konstruktion?

Parson Rassel, finns det bara en pälsvariant och storlek på dem?

Snurrigt det här :banana: men jag hoppas du fattar vad jag menar!

Det finns två olika raser med samma namn, lite lagom förvirrande. SKK accepterar bara de lågställda som Jack Russell Terrier. Men de är inte den ursprungliga Jack Russell terriern, utan de kommer från Australien. Den ras som från början är Jack Russel terrier döptes efter Jack Russell i England och de är den högställda typen, en grythund. De har en helt annan standard än de lågställda och accepteras inte av SKK utan har egen rasklubb (eller det finns två men de samarbetar tror jag). De har liknande temperament, men som sagt de högställda är menade som grythundar, och har ofta starka jaktinstinker tillskillnad från de lågställda.

Högställda och lågställda är alltså inte av samma ras, Parson Russell är även de en helt egen ras.

Tack, det var intressant att höra :bow:

I regel hör man bara rasnamnet men blir förvånad över hur olika de kan vara och ibland hör man att de är registrerade men var :confused: o.s.v. Jag har inte blivit riktigt klok på rasen måste jag säga, men nu fick jag ett bra svar av dig.

Roliga och fina hundar är de i alla fall, tycker jag!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka