Väljer ni någon gång tävling efter hederspriser?

break_a_leg

Trådstartare
Vissa klubbar är ju duktiga på att ragga bra sponsorer, medan vissa lyckas mindre bra.

Anmäler ni ibland till klubbar för att ni VET att de har bra hederspriser? Eller är ni sådana som tävlar där det passar er och blir glada för det ni får?

Sv: Väljer ni någon gång tävling efter hederspriser?

Jag väljer tävling efter klasser och avstånd och underlag. Men är det en tävling med samma klasser på ungefär samma avstånd och likvärdigt underlag så väljs ju om man vart där tidigare och tyckt det var trevligt, och sen blir det väl efter priser. Nu är jag oftast glad om jag ens kan välja tävling och inte bara ta den för den hade rätt klasser och var inom rimligt avstånd så jag har inte valt efter priser någon gång. Placeringar och priser är mindre viktiga i tävlingssammanhang för mig.

Åker och tävlar inom rimligt avstånd i de klasser jag vill tävla. Priser har jag sällan brytt mej om, mer än att jag vill få dom. Det är inte vad man får som räknas för mej, det är äran. :angel: :p

Jadu.. jag tänker inte på priserna överhuvudtaget. När jag tävlar så ere däröfr att jag vill få en bra bedömmning och visa att vi går framåt.
Det blir ett mål för oss att prestera bättre och bättre. Sedan om man blir placerad ere bara en bonus! :banana:

Har faktiskt aldrig ägnat det en tanke ens :p
Jag tävlar bara lokalt än så länge och jag åker helt enkelt på de tävlingar som är, för här är det inte så ofta.

Jag bryr mig inte.. men ibland har jag blivit lite förvånad. Vissa saker hade man blivit gladare om dom hållit upp det, och talat om att vi slipper konka hem skiten.... ;)

Jag blir alltid glad för en placering oavsett vad priset är. Men det är klart att det är roligare att få pengar och tex en snygg jacka än att få en chipspåse.... :D

Jag har nog aldrig valt tävling efter priser, men därimot väljer jag tävling efter klasser och bedömingar (kan dom flesta gör=P) Men iafa så var det två tävlingar sammtidigt och tävlingsplatserna i sig är tydligen lika bra (hade bara varit på den ena av dem men min kompis sa att den andra var bra då hon själv tävlat där) Iallafall så valde jag den där jag vart en gång förut eftersom jag skulle hoppa 90-1 m och i 90 klassen var den bed. 2 faser och till den jag inte åkte till var det CR. Iofs ställdes den som jag hade anmält mig till in så jag fick pka till den andra istället=P Men har valt tävling efter priser har jag nog aldrig gjort. Hmm kanske ngt nytt att tänka på=P

Jag har aldrig varit och tävlat bara för att jag vet att det är bra priser. Åker lika gärna till en klubb och tävlar som jag vet att dom nästan aldrig brukar ha "stora, fina" priser på, om jag vet att det är en klubb som är bra på att arrangera och att vi oftast har kul när vi tävlar där, oavsett hur det går.

Men helt seriöst, vissa saker blir man ju lite stött av att man får. Jag har en gång, när jag kommit tvåa, fått, en tröja, som det stod: PERS ÅKERI på.. Stor var den åxå... Såndär vanlig åkeri-reklam tshirt. Har man SÅ dåliga hederspriser, så kan man lika gärna vara utan, och satsa mer på arrangenamget, tävlingen.

nej, i fälttävlan finns det så få tävlingar så man får ta de som finns.

och dessutom brukar det inte vara några hederspriser.

Hittar jag ngn gång en lokal med två 1,10 och får välja mellan det och en regional som har motsvarande nivå (1,10 och 1,20), då väljer jag den regionala. För där är det premier.

Jag tänker inte så mycket på hederspriserna, de tävlingar jag oftast åker på har pengar som pris, men visst får man hederspriser också ibland.
Men jag väljer efter vad det e för klasser och om det är ngn cup av ngt slag.

break_a_leg skrev:
Vissa klubbar är ju duktiga på att ragga bra sponsorer, medan vissa lyckas mindre bra.

Anmäler ni ibland till klubbar för att ni VET att de har bra hederspriser? Eller är ni sådana som tävlar där det passar er och blir glada för det ni får?
Har aldrig ens tänkt tanken! :eek: Kan man vara så "pris/sak-girig" (att välja regional framför lokal pga premier är lite annat)? :confused: Åker till klubbar inom rimligt avstånd och som har "rätta" klasserna, dvs lokala tävlingar. :D Har inte kommit så långt i tävlandet (hoppning) ännu så lokala tävlingar räcker gott. Har jag två tävlingar att välja mellan väljer jag den klubb där jag trivts bäst, dvs bra personal, bra underlag, roliga banor mm.

//Alice

Senast ändrad:

i fälttävlan är det ont om både tävlingar och hederspriser så där tar man det som finns.

för ett par veckor sen red jag en lokal dressyr väldigt nära hemma, och dit återvänder jag gärna eftersom de hade jättebra och gott om priser :bump: (sen var det åxå en allmänt väldigt trevlig tävlingsplats, men priserna gjorde mycket till :))

jag tror inte att man väljer klubbar med mer/bättre priser bara för att man är "ha-galen" utan för att skulle man väl bli placerad är det ju klart roligare om man får något för det!

jag tänker inte på vad klubben brukar ha för priser utan mer på vad för klasser dom har och hur det är där att tävla rent almänt = bra bana, pra parkering etc

Sponsor priser ?

Vi har hederspriser till alla vår ponnytävlingar och det är alridg några sponsorpriser. Vi åker och köper priser som passar för den klassen och vad man bör få tillbaka i premier.
Man får in en hel del i startavgifter och hälften bör gå ut i priser/premier och det har vi och vår tävlings sektion (hoppning) ligger på plus.

Tyvärr finns det inte så många tävlingar för mig att välja på, att jag har lyxen att välja tävling efter hederspriser.

Ja det har jag nog gjort...om här är tävlingar i samma klasser och så så väljer jag nog de som jag vet delar ut tillexempel prispengar fast det som jag tycker är allra viktigast och som jag går mest efter är underlaget..då jag tycker att det är viktigast, väljer även bort tävlingar där jag vet att samma tradiga dommare alltid sitter... :smirk:

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 082
Senast: zarmino
·
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
1 004
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
843
Senast: Bison
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 164
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka