Välja klinik?

F

Fladde

Jag har åkt in och ut med min häst på ett av landes största djursjukhus.
Har snart varit där 7 ggr sen slutet av september.
En hemma vetrinär tyckte att det var konstigt att dom inte lckas få bort problemet på alla dom besöken, undersökningar och behandlingar som gjort :crazy:

Ska upp på tisdag för hältkuntroll och behandling av "fys".

Tycker ni det är rimligt eller ska jag byta klinik?

Sv: Välja klinik?

Eftersom din hemmaveterinär tycker att det är konstigt att de på kliniken inte har lyckats bota hästen och vad jag har läst i dina trådar så låter det inte för mig som det din häst har ska vara något omöjligt att bota så tycker jag att du borde testa en annan klinik. Alternativt kanske att du ber att typ chefsveterinären på den kliniken du är kollar på din häst, om du inte redan har gjort det. Chefsveterinärerna brukar oftast vara äldre med mkt mer kunskaper o erfarenheter.

Lycka till!! *håller alla tummar jag kan för att hon ska bli frisk*

Hon har låsning och knäledsinflaation andra gången

....de måste ju bero på nåt att hon får de för andra gången........har dom kollat allt? ryggen tex?
ja kan tycka att nån orsak måste de ju hitta....särskilt om du vart där 7 gånger....

håller tummarna för er!

Du skriver att du kommer från Näset, jag förmodar Falsterbonäset..?.

Om så är fallet kan jag varmt rekommendera Stenestads Hästklinik norr om Kågeröd. Min gode vän Göran Rydén med personal är en samling alldeles fantastiska människor, som tar hand om både häst och ägare på ett föredömligt sätt. Alla hästar har lika värde för dem.
Tar man sin häst till ett annat ställe gör man hästen en otjänst.

tant agda skrev:
....de måste ju bero på nåt att hon får de för andra gången........har dom kollat allt? ryggen tex?
ja kan tycka att nån orsak måste de ju hitta....särskilt om du vart där 7 gånger....

håller tummarna för er!

Ja ryggen är genomgånge.

Det är konstigt då hon fick tillbaka det efter jag hade skrittat och börjat trava några få steg om dagen.

Barsebäcks Z'Ore skrev:
Du skriver att du kommer från Näset, jag förmodar Falsterbonäset..?.

Om så är fallet kan jag varmt rekommendera Stenestads Hästklinik norr om Kågeröd. Min gode vän Göran Rydén med personal är en samling alldeles fantastiska människor, som tar hand om både häst och ägare på ett föredömligt sätt. Alla hästar har lika värde för dem.
Tar man sin häst till ett annat ställe gör man hästen en otjänst.

Ja jag bor där..

Jag har 2 kompisar som varit där och tycker det är bra.

Det blev H-borg för mig då min vetrinär remissa mig ditt och dom trodde från början det behövdes sövas för att rönkas vilket ggjordes med utan att dom hitta nått.

Jag rekommenderade dig också Stenestad Hästklinik via PM. De kan också söva och röntga, så jag vet inte varför din vet remissa till Djursjukhuset, men det kanske föll mer naturligt.

Clintan skrev:
Jag rekommenderade dig också Stenestad Hästklinik via PM. De kan också söva och röntga, så jag vet inte varför din vet remissa till Djursjukhuset, men det kanske föll mer naturligt.

Ja det kanske det gjorde men minna 2 kompisar som har samma vet blev remissade ditt

Fladde skrev:
Ja jag bor där..

Jag har 2 kompisar som varit där och tycker det är bra.

Det blev H-borg för mig då min vetrinär remissa mig ditt och dom trodde från början det behövdes sövas för att rönkas vilket ggjordes med utan att dom hitta nått.

har med varit på stenestad och de rekommenderar jag verkligen.. G.R e superkanon :) och de e trevliga där oxå.

Fladde skrev:
Det blev H-borg för mig då min vetrinär remissa mig ditt.

Eftersom Helsingborg uppenbarligen har problem med att hjälpa din häst är det väl bara att avboka din tid där och köra hästen till Stenestad, svårare än så är det inte. Tänk på hästens bästa.. inte på obehaget att behöva ringa och avboka.

Hej!

Har du kollat sadeln, så att den ligger som den ska?
Om inte kan du fråga närmsta godkända sadel utprovare, dålig sadel kan ge de mest skumma symptomen.Även tänderna kan ge diffusa hältor,fästingsjukdom etc.Lite förslag.

:idea: I bland är den bästa "veterinären" ägaren själv, missförstå mig rätt nu. Men du känner din häst, vad tror du att det kan vara?Du måste ha några spekulationer på vad orsaken är, va inte rädd att tala om det för veterinären.Det kan ju va så att du har rätt och veterinären kanske inte tänkte på det. Det har hänt mig flera gånger. :idea:

Stall Olitten skrev:
Hej!

Har du kollat sadeln, så att den ligger som den ska?
Om inte kan du fråga närmsta godkända sadel utprovare, dålig sadel kan ge de mest skumma symptomen.Även tänderna kan ge diffusa hältor,fästingsjukdom etc.Lite förslag.

:idea: I bland är den bästa "veterinären" ägaren själv, missförstå mig rätt nu. Men du känner din häst, vad tror du att det kan vara?Du måste ha några spekulationer på vad orsaken är, va inte rädd att tala om det för veterinären.Det kan ju va så att du har rätt och veterinären kanske inte tänkte på det. Det har hänt mig flera gånger. :idea:

Jadå sadlen är kollad.

Ka men inte i detta falet då jag ägt hästen 3 veckor när den blev skaddad :crazy:

Tja jag har ju redan Pm om varför du bör byta fys :smirk:

Om du skall byta klinik så tycker jag definitivt att du skall boka tid hos S. Lidbeck på Löberöds Veterinärpraktik istället för Stenestad. Det är en liten bra klinik med fantastisk kompetens.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 767
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 862
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 022
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 079
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka