välja hingst.

LadySara

Trådstartare
har ingen koll alls vad de finns för hingstar så nu vill jag ha hjälp...
castor- gulliver
har ett sto som ser ut som en sporthäst ganska kraftigt språng. fin bakbens teknik ngt hängande fram. bra galopp dålig trav där hon biljaderar.

de ja söker hos hingsten är ett bra steg, bra hoppteknik är såklart ett + en hingst som INTE är ngt inåttåad då stoet är de, som ger rätt nätta avkommor som ej blir så stora.. (svårt att veta men men)
ja vad vill ja gmer ha.. svårt... hjälp mig??

Sv: välja hingst.

Jag tycker att du skall titta på Acacio, han ger rätt nätta avkommor, både hopp och gångartsdiplom på treårstester osv. med liten övervikt på hoppsidan. Dessutom tror jag att det kan vara en bra komb med Ahorn blodet tillsammans med Cor De La Bryere blodet

Senast ändrad av en moderator:
Sv: välja hingst.

tyckte om de jag läste om hingsten.. men då ee på min är cor de la bryere så är jag tveksam då han även finns så nära osm i 3 led hos hingsten. har nått emot att ha samma hingst så nära på båda sidorna...

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 946
Avel Hej! Ska ev ta föl på min systers swb nästa år, hon är mer av den ganska breda o bastanta typen och 167 i mankhöjd, är själv 163 så har...
2
Svar
29
· Visningar
3 592
Senast: cirkus
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 904
Senast: Kisseninan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka