Välja hingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ErikJS
  • Startdatum Startdatum
E

ErikJS

Antingen blir det brottom nu att välja eller så väntar man till nästa år. Jag har ett sto som tidigare varit skadad (ej ärftligt) en längre tid. Hon har nu skadat sig igen så nu funderar vi på att betäcka henne. Men nu är då frågan vilken hingst man ska välja. Hästen är tyngre fram och med bra teknik (var 3 på 4 års championat). Söker en hingst som kan få avkomman att bli mer reslig och med mer kapacitet. Hjälp mig nu snälla! :)

Sv: Välja hingst

vad är det för stam, så man inte rekkar brorsan :idea:

Eftersom det är så sent på säsongen är det en god förutsättning att använda en hingst med bra spemakvalitet. Enligt Flyinge så har Cabachon riktigt bra simmare, men det kan nog bli väl grovt om stoet är mastigt. Jag hade nog allt valt Bravour, modern, långbent och med en otrolig kapacitet!

Jag skulle ha valt en äldre hingst, där man vet hur han nedärver sig, tyvärr har jag ingen koll på "bensprattlarna" utgår av blupen att det är en sådan du är ute efter :) även om det finns hoppblod.

Japp det får gärna bli en hoppavkomma. Sorry för att jag inte var tydlig med det! Det få gärna vara en hingst med fullblod i :)

Jag gillar dressyrhingsten Twilight 1062, som finns på millgarne, är övertygad om att avkommorna kan hoppa, om du vill ha en dubbeltalang, viket troligtvis ditt sto är :laugh: Har du kollat flyinges ft-hingst Grafenstolz?
Har dock ingen aning om simmarförmågan hos dem;)
Som ren hopphingst vill jag rekka Balou du Rouet, finns hos international stallion service, fin resning och lätt fram. (Far till Baluograf och Baltimore) mkt bra simmare, har själv en sådan unge:love:

Har själv en avkomma efter Corlensky G som är ädlare än mamman och väldigt reslig. Har nu tillverkat ett helsyskon i år och spermakvaliteten var även i år mycket bra!!

hmm jag ska kolla lite! :) Är det någon som vet nått om Vivaldi K?

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 056
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: Shaggy
·
Avel Hej, tänkte betäcka mitt sto nu i vår. Hon är född 2006 och är efter Camaro M - Helwan. Hon har aldrig haft föl tidigare ,men tog sig på...
Svar
3
· Visningar
1 225
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka