Välja hingst vars föl som blir eftertraktat

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare stallhh
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 648

stallhh

Trådstartare
Ska seminera stoet med en bra hopphingst,och eftersom jag ska sälja fölet undrar jag vilka hingstar som skulle vara mest intressanta för köparen? funderade själv på Fetcher N, Ronaldinho...

Sv: Välja hingst vars föl som blir eftertraktat

Jag är i samma situation som du! Ronaldinho är en trevlig hingst med bra blod men som själv inte är så ''poppis'' fetcher är en av mina favoriter men han är ju nygodk o därmed heller inte så välkänd. Jag har bestämt mig för att lägga gammal beprövad kvalité på mitt. Irco Mena är ju beprövat och välkänt blod som fortfarande står sig bra i konkurrensen. Annars är ju tyskt blod populärt,
Nya Cartier kanske? Guldkantad stam o är själv framgångs rik. Inte speciellt dyr heller!

empire verkar MÅNGA gilla! jag ska betäcka med honom.:bump:

Man tycker att Feliciano-blodet borde bli än mer intressant efter Isaacs framgångar och även Hip Hops.

Kanske skulle Hip Hop vara ett intressant alternativ för dig?

Fetcher är ju nygodkänd och man vet inte hur poppis hans avkommor kommer att bli, trots att han är bruksprovssegrare.

Om fölet ska säljas så skulle nog jag ha valt en hingst med Contender-blodet.

Irco Mena kanske funkar, Empire går nog hem, eller varför inte Landor S?

Ja, tycker att ni andra har helt rätt!!

Hip Hop tror jag kommer bli eftertraktat efter de framgångar jag tror att han får på tävlingsbanorna.

Sheraton kommer vara attraktivt oxå!!! Specielt om Jörgen larssson tävlar honom lite i högre klasser..

ja, Cartier o Empire är ju jättefina oxå.

Jag hade valt någon av dessa men självklart den som jag tror är mest kompatibel med ditt sto. Avkomman skall ju bli snygg med bra poäng på fölvisning oxå!!;)

Senast ändrad:

Jag har redan en avkomma efter Hip Hop i stallet,första årgången.... det var också en chansning,men vi åkte och tittade på honom och tyckte om det vi såg och hans stam är ett stort pluss....
Därf funderade jag på Fetcher N....nästa år börjar han visa sig lite....och han har bra stam.
Dock har jag funderingar på nån tyskstammad hingst som har bra hoppstam och som inte är dyr...jag satsar på en billig hingst eftersom jag måste sälja avkomman sen och vill inte gå back eftersom jag hobby-avlar.

Vad har du för stam på stoet då? Det kan ju också påverka vad som anses som den lämpligaste hingsten.

Robin Z-Stanford skulle nog många tycka var en väl stadig bit, medan Robin Z-xx alltid går att sälja.

Detta är stoägarnas dilemma, att försöka förutse vilken hingst som kommer få de avkommor som blir eftertraktade om 3-5-8 år....

Stoet har hingstar som Swift-Zeus-Bratin i stammen...... Zeus är ju väldigt känd i tysk avel...... stoet är lite grov,164 hög,stabila ben etc. tävlad med plac 120. så Robin Z blir nog för grovt,för han ger ju kraftiga avkommor,samt så var han lite för dyr....jag letar hingstar som kostar ca språng 2000+lev.föl 5000, eller 2000+6000....

Tja, Hip Hop kanske, om han fortsätter göra lika bra resultat? Eller lämplig C-hingst?

I den prisklassen vet jag inte om du hittar topphingstarna. Men om du bara går upp lite i pris så borde du ju passa på med Jaguar Mail nu när han står i Sverige för ett mycket förmånligt pris. Peter Eriksson satsar ju på OS med honom nästa år så om han går bra där borde ju hans avkommor vara lättsålda. Han räknas ju som en förädlare så han borde kunna passa ditt sto.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
946
Senast: Freazer
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 068
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 160

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hull..?
  • Ridskoleryttare
  • Vilka raser passar in?
Tillbaka