Välj en sadel

cactuspower

Trådstartare
Om ni skulle FÅ en sadel, helt gratis.
Vilken skulle ni då välja? Om ni fick välja precis vilken ni nu ville ha.
Eller ja, välj Två sadlar i stället. En över 15 000:- och En under.
Vilka skulle ni då välja? Motivera gärna varför! :)

Sv: Välj en sadel

Över 15': en Amerigo dressyr. verkar vara en väldigt bra dressyrsadel, och den är grymt fin.
Under: En Prestige Paris D tror jag (tror de kostar under 15 va?) eller Sidney. är osäker på priset dock.

En ST Close Contact hmmm sen kommer jag inte på nån mer ...

En Bent Branderupsadel för akademisk ridkonst som jag har blivit mycket intresserad av att lära mig mer om och för att dom verkar sitta väldigt bra på hästen och man får en bra sits i dem, samt en bomlös av något slag för naturlig ridning som främjar balansen och finkänsligheten hos ekipaget.

En Prestige Leonardo D, med stora knästöd. Brun såklart!!! Vill inte ha nån mer då... :p

för över 15 är det självklart en butet som gäller!
under skulle jag ta en appaloosa golden star

Över 15'000 skulle det bli en Frank Baines då det är en av de sadlar jag fastnat vid.
Men är det under 15' så är det Jacson sadeln jag ska köpa själv snart

Har redan en relativt ny sadel, Frank Baines (flatback). Så det jag behöver är väl en dressyrsadel, men vet inte vilket märke jag vill ha. Kanske en passier eller varför inte en FB till :)
Så en dressyrsadel över 15' och sen skulle jag nog ta nån flatback under 15', nån man kan ha hemma mest o på ev kommande unghäst. Vet ej märke, kanske en Michael Whitaker, dom e sköna eller en pessoa om man får den för under 15' ;)

Över 15 000 skulle ja vilja ha en Dominus hoppsadel! SÅ läcker :)
Sen skulle de kanske va kul med en dressyrsadel också, men vet itne vilket märke, kan inte så mkt om såna! :p

Över 15.000: Någon Prestige eller en Butet :d
Under 15.000: Svårt.. Kanske en Stübben Artus? Om dom inte är lika hårda som alla andra Stübbensadlar..

Senast ändrad av en moderator:

Över 15.000 kr; en Jessica Crown dressyr med luft stoppning
Under 15.000 kr; en Prestige Golden Star, fast den har jag redan :p

Jag vill ha en Amerigo Vega Dressyr. Det är en av de få som passar min märkliga lilla häst. Jag har just provat ut och köpt en. Den är underbar! :love:

Hopp över 15 000: Den jag har, Equipe eller Appaloosa Paris D, möjligtvis Butet
Under 15 000: Zaldi Brunet är riktigt skön för bra pris!

Dressyr över: Amerigo, Cobra eller Morris and Nolan
Under: ?

Över 15000: En skräddarsydd ranchsadel med Wade-tree från John Moores sadelmakarkompis i USA, Dan Smith.
Under 15000: Hoppsadel Stübben Siegfried MF

För över 15 000 skulle jag välja en Bates Isabell dressyrsadel, för att ha något att tävla i. För under 15 000 skulle jag välja en Wintec Isabell.

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 729
Senast: Edla
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
396
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka