Väldigt underlägsen hund...

B

Benso

Vi har ju en Bc hanne om är kanon på alla sätt... Problemet är att när man tillrättavisar honom så blir han så fruktansvärt underlägsen...
Kan ta ett ex. Igår så satt ja hemma hos mamma å pappa då det knackade på dörren. Det var 2 kompisar till pappa så jag lät B hälsa på dom (vi stod på trappen)
Då kommer postbilen, B rusar ut och ska skälla ut brevbäraren eftersom enl. Hundens Mening har dom inget där att göra. Grinden var öppen eftersom vi var innomhus.
När han kommer till grinden får han syn på en stackars tant å hennes lilla Jackrussel... B Springer fram å vill hälsa på hunden, han är VÄLDIGT PÅ när det gäller andra hundar.
Jag Ropar ju Nej, Kom hiiiit... åt honom när han e påväg ut, eftersom han springer ut på vägen, kan ju dessutom bli påkörd eller nått. (han vet att man inte får det) Han lyssnar inte... Men när ja får tag på honom intrasslad i tantens koppel tar jag tag i halsbandet på honom och ska ta in honom, ursäktar mig hundra tusen gånger åt tanten som inte vart arg utan visste hur de kan vara ibland (tack snälla tanten).

När vi varit inne en stund så vågar B inte ens titta på mig. När jag satte mig ner så kom han krypandes emot mig och lade sig under mina ben och visade väldigt tydligt att han var underlägsen, då tyckte ju jag att den incidenten var glömd, men tydligen inte han! Men jag hade ju inte gjort nått!
Varför gör han såhär... Vi har aldrig varit Hårda mot honom eftersom det har räckt att säga nej.

Så igen.. varför gör han så? Jag gjorde inget annat än att ropa åt honom när han var på väg ut! innan ja sprang ut själv för att hämta honom...

Det vart svammligt det här men hoppas att ngn förstår iaf =)

Sv: Väldigt underlägsen hund...

Men gör det någonting då? Vissa hundar bara är ju så där. Mina ena är mycket mer så än den andra. Den tiken som uppfödaren behöll kan ju springa en halv dag och gömma sig om hon blivit arg. Men för mig del tycker jag inte att det är något problem. Det är iaf sällan jag blir så arg så :)

Nej det är ju skönt att ha en hund som man inte behöver bli arg på eftersom det räcker att typ harkla sig ibland så fattar han att han är på fel väg :smirk:
Men jag vill ju inte att han ska vara rädd för mig bara för att ja ryter i åt honom lixom...
:crazy:

Det låter som att du har en rätt så förarvek hund..
Hur gammal är han?
På vissa växer det bort och vissa är förarveka hela livet..

Han blir två i januari...
Han är ju fruktansvärt lättlärd och snappar upp saker otroligt fort ( som e flesa bc's), men är mkt mer lättlärd än vår förra bc.
Det är ju mina färäldrars hund, jag flyttade därifrån i mars , men jobbar hos dom så jag är ju där jämt ändå =))

Det är ingen fara att han kröp för dig. Han visar sin undergivenhet mot dig som han säkert i många fall även gör mot andra hundar.

Om man råkar säga till honom för hårt någon gång så kan du jobba tillbaka honom med lek. Men det är inte att rekommendera när du sagt till honom. LÅt han ta till sig markeringen och vänta ett tag innan du leker upp honom igen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 806
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 133
Senast: Migo
·
Hundträning Det får bli en tråd till på en gång. Vi roar oss alltså med lydnadsmoment utan tävlingsambitioner. Den svåraste nöten är apport. Det som...
Svar
8
· Visningar
982
Senast: Fruentimber
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 425

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka