Väldigt lös i magen!

Dingelass

Trådstartare
Hundstackarn åt ett lass med mc donalds rester igår o är nu riktigt lös i magen:confused:

Vad kan man ge som lugnar magen?

Sv: Väldigt lös i magen!

Det finns medel med magbakterier att köpa hos veterinären.

Annars kan man ge vattnet från risavkok. I övrigt ska hunden fasta.

Sv: Väldigt lös i magen!

Säger som Jenka.

När mina hundar är dåliga i magen så ger jag dem bara liiiiiiite lite mat, med massor av vatten på (för att vara säker på att de får i sig vatten ordentligt). När de verkar vara bra i magen igen (brukar ta ett dygn) så ger jag lite mer mat igen och om inte magen reagerar knasigt så får de normala mängden mat då. Jag har aldrig behövt köpa något speciellt medel för magen eller liknande utan det har blivit bra ändå.

Liknande trådar

Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
765
Senast: Hoarfrost
·
Hästvård Ni som har erfarenhet av hästar som är lösa i magen, vad är era bästa tips på preparat som hjälper magen att komma i balans och...
2
Svar
31
· Visningar
2 280
Senast: AbCdE
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 482
Senast: Lingon
·
Hundhälsa Vi köpte valp i somras. Hans lösa avföring nattetid är problemet. Han har tidigare bajsat mjuka korvar men för snart en månad sedan...
Svar
3
· Visningar
1 520
Senast: Ratax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka