Barbabelle
Trådstartare
Vad är välbefinnande för dig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Olika för olika dagar utefter humör och sinnesstämning.
Att gå i skogen och andas in luften och alla färger en klar höstdag och plocka kantareller
Att gå omkring med kameran och fota all vacker natur och djur man stöter på
Att gå och lägga sig riktigt trött när man precis duschat och bytt sängkläder
Att en ruggig höstkväll när regnet öser ner utanför, komma in efter sista hundpromenaden för dagen, tända upp ljus, kura in sig i en filt och äta och dricka något gott framför tvn.
Att stå en hel eftermiddag och laga en riktigt go middag med alla tillbehör och veta att vänner kommer hem på kvällen och avnjuter det tillsammans med mig sen
En avsvalkande simtur i en sjö, helt för mig själv med bara fågelkvitter runt mig
Ett glas vin vid en sjö/havet och titta på solnedgången
Att grilla korv en kall och klar vinterdag med snö och solsken ute i naturen
Känslan som kommer efter att man har storstädat och tvättat, då allt är rent och luktar gott
Kura ihop sig med hunden i soffan för eftermiddagslur, efter att man ätit för mycket och hamnat i paltkoma
Att ha hjälpt någon som man tycker om med något
Att gå upp tidigt på morgonen och gå ut och gå innan all trafik kommit igång
Att dricka morgonkaffet och äta frukost ute på landet en solig morgon
Läser man den listan blir det svårt att förstå hur man kan vara deprimerad. Livet är fantastiskt.
Som just deprimerad gav den listan mig inget välbefinnande.
Det kan ju vara det som är skillnaden, mellan sjuk eller inte. Om man fixar att uppskatta alla de små fantastiska saker som livet innebär eller inte, eller om man sjukligt koncentrerar sig på oro och svarta saker som är del av sjukdomen.