För ett halvår sedan släppte jag ihop min arabvalack med vårt varmblodssto. De fann varandra direkt. Men de blev mer och mer kära. Till slut kunde jag inte ta in min häst ensam. Han blev tokig om inte hon var i närheten. Såg också att han försökte betäcka henne. Delade därför på dem men han blir fortfarande till sig när de kommer nära varandra. Stoet går sedan två månader med en annan valack. Nu har han börjat visa tecken på att vara lite väl kär i stoet. Han klättrar dock inte men vaktar henne noga. För några dagar sedan fick vi hem en russvalack. Han skulle gått med stoet och nya valacken, men redan efter två timmar börjar han klättra på stoet. Jag undrar om det finns ston som utsöndrar mer sto hormoner än vanligt? Finns det något man kan göra åt det i så fall? Ska tillägga att min valack och den hon går med nu har båda gått med ston tidigare utan några problem. Tycker det är märlkigt att det är så många valacker som blir så tokiga i henne. Hon gick på lösdrift innan men vi fick ta hem henne eftersom en valack där började rida på henne.