arna
Trådstartare
Hjälp! Köpte en äldre ponny åt min dotter förra sommaren, han är väldigt ranglåg och har varit i utkanten av flocken hela tiden. Mitt sto var dräktigt då o hon höll honom väldigt kort.
Desvärre kastade hon och då hon brunstade så blev han helt plötsligt hingst och betäckte henne. (delade givetvis på dem på en gång)
Han motade även runt på de andra och blåste upp sig.
Nu springer han runt och "visar upp sig "för de andra stona men de får han inte komma nära; de är inte lika fölsugna som min.
Jag vet inte hur han har varit förut men han är ju ändå 20 år-gubben!
Finns det något man kan ge för att lugna ner hormonerna på higstiga valackar eller???
Det hade ju varit bra eftersom jag gärna vill ha dem ihop i samma hage i sommar då de är de enda som går ute dygnet runt.
Hjälp! /L
Desvärre kastade hon och då hon brunstade så blev han helt plötsligt hingst och betäckte henne. (delade givetvis på dem på en gång)
Han motade även runt på de andra och blåste upp sig.
Nu springer han runt och "visar upp sig "för de andra stona men de får han inte komma nära; de är inte lika fölsugna som min.
Jag vet inte hur han har varit förut men han är ju ändå 20 år-gubben!
Finns det något man kan ge för att lugna ner hormonerna på higstiga valackar eller???
Det hade ju varit bra eftersom jag gärna vill ha dem ihop i samma hage i sommar då de är de enda som går ute dygnet runt.
Hjälp! /L