Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
har precis fått hem en valack som luktar väldigt illa vid skapet, utsöndrar ngt svart geggigt som luktar hemskt? försökt att tvätta bort och torka inuti om ni förstår vad jag menar men har inte varit med om detta på tidigare valacker.... någon som vet vad det är?
aha, men detta är verkligen svartbrunt och luktar nästan "skit" fast det är det naturligtvis inte....
aha, men detta är verkligen svartbrunt och luktar nästan "skit" fast det är det naturligtvis inte....
Börjar det lukta illa, så har hästen förmodligen dragit på sig en infektion. Under normala omständigheter ska du inte behöva peta i underredet, har inte gjort det under hela min hästägartid på någon av våra valacker. Däremot på en verksamhetshäst som fick infektion, detta resulterade i spolning dagligen och därefter har hästen inte haft några fler problem.
Har träffat några hästar som blir precis så. Vet inte vad det béror på egentligen. Vi tvättade regelbundet och efter ett tag har det gått bort.
Den ena var ridskolehäst som hade detta även under vintern. Då var det bara snö i hagarna så det var inte lera i hans fall.
vad är regelbundet?
jag fick rådet av mina vet att inte tvätta mer en en gång i veckan, någon rekomenderade varannan vecka.