Valack betäcker valack

poniihest

Trådstartare
Har precis tagit hem en 6-årig valack som blev kastrerad i april. Skulle släppa ihop honom med två andra valacker, då rider han på båda två och ska betäcka dom. Aldrig sett liknande och hittar inget att en valack skulle försöka betäcka andra valacker. Dom skrek och sparkade givetvis och blev riktigt förbannade på honom. Delade på dom igen. Någon som varit med om liknande? Har sett sto försöka rida sto. Men inte detta. Ska prova munkpeppar, har gett honom magnesium för stressade hästar.

Jag hade en sån inackorderad, vi fick dela på dem så han gick själv. Blev lugnast för alla. Han vallade de andra oavbrutet också och sparkades. Han verkade mycket mer tillfreds i egen hage med eget hö. :)
Den här var kastrerad bra många år innan så jag vet inte riktigt vad problemet var.

Har haft en sådan på bete med min egen valack. Den andre red på min som till slut sparkade en rejäl fraktur på den betäckande.

Nej, beteendet gick aldrig ur.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 559
Senast: mars
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 607
Senast: Stereo
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Vår valack har gått med vårt sto sedan 1 år tillbaks. (Han är kastrerad som 3 åring) stoet brunstar nu och nu ikväll såg jag att hon...
Svar
9
· Visningar
2 019
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama