Hoppas att det är ok att någon annan svarar även om frågan var ställd till Dimman.
Har varit inne på din hemsida och tittat lite på vad det ligger för mer stam bakom. Och nej jag tror inte att det finns någon direkt efterfrågan på en renrasig fölunge efter henne. Med den stamtavlan känns det tyvärr omodernt i typ, grovt, ganska korta gångarter och tja tråkigt (förlåt
). (Däremot känns det visserligen ganska rejäla ben, hållbar och snäll men det är det inte så lätt att sälja hästar på om man vill ha någon som helst ersättning för kostnaderna.) Jag tycker dock att det är en intressant mödernelinje även om jag önskat att det fanns andra hingstar i den
. Dock är den ju aktiv genom att det avlas på bla hennes halvsyster så den är inte på utdöende så att den behöver räddas. Tror att du gjorde helt rätt som la fullblod på henne! Tror också att om du ska betäcka henne igen men med en new forest hingst så måste stammen lättas upp rejält. Tänkbara hingstar tex någon av Gullabos eller kanske Ralph. Om du gör allvar av att betäcka så skulle jag varmt rekommendera dig till ett långt samtal med Eva Gustavsson i SNFs styrelse. Hon är mycket kunnig i stammar och har stor erfarenhet av denna mödernelinje (och är dessutom väldigt trevlig). Dock kanske hon inte vill lätta upp den fullt lika mycket som jag skulle vilja
.