Val av hingst till mitt sto(Arab)...

fettso

Trådstartare
I framtiden(vet ej hur snart)vill jag ta ett föl på mitt arabsto,tänkte bara höra mig för lite vad man ska välja för hingst!Är inte säker på om här finns några som sysslar med arabhästar här inne men det kan ju vara kul att fråga!
Hon är e.Kaiser och mamma´n är e.Alt u.Glosa som är e.Lexicon.

Jag vill ha en hingst som både presterat nåt som bruksarab och som utställningshäst samt att han ska ha haft högpresterande avkommor! :)

Tack på förhand för svar! :)

Du har ett sto med bra stam.
Om du vill kan du betäcka med Pamir. Han är visserligen far till Alt så gillar du inte linjeavel så är det inte intressant. Då får fölet Pamir som far och morfars far.
En hingst med höga utställningspoäng är Kulak e:Etat.
Shalomon e:Primo, som är tillbaka i Finland, har utställningsmeriter och goda bruksmeriter men avkommor?
Sverige har ju lyckats få fram en del bra galoppörer. Kanske någon av dessa? Tyvärr vet jag inte om några utställningsmeriter.
// Linda

Liknande trådar

Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 904
Senast: Kisseninan
·
Avel hejsan allihopa☺️ Jag är helt ny inom det här med avel och skulle vilja ha lite hjälp . Jag har ett jätte fint sto på 155 cm i mkh hon...
Svar
5
· Visningar
1 710
Senast: Görel
·
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 777
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Valp 2025