Val av hingst till 2010

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare muppadrillo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 343
M

muppadrillo

Hejsan allihopa!!!
Jag är ett alldeles nymoget blåbär inom hästavel (halvbl)
OCH HÄR PÅ BUKEFALOS
Jag skulle nu vilja ha massor med råd om vilken hingst jag ska välja till mitt sto! (dressyr)
Mitt sto:
9 år (brun) 173 cm
E: Chapman-Chagall-Utrllo
U: Testarossa-Pasteurxx
Hon är aningen skarp i sinnet denna gumman! Men hon har gångarter som inte går av för hackor!!!!!

Ge gärna råd om hopphingstar också om ni tror att någon skulle passa!!!

Hon är dräktig med Dalwhinnie! Var detta ett smart hingstval???

Sv: Val av hingst till 2010

Svårt att bedömma om Dalwhinnie är den perfekta matchningen till ditt sto, men hingsten är jätteintressant i mina ögon. Kommer från ett kanonmöderne som visat att det kan leverera hästar i topp under lång tid. Såg uppfödarnas senaste föl på fölvisningen och det känns som de satsar på att fortsätta ta fram dugliga hästar på sina fina ston. Jag vill väldigt gärna se mer av den hingsten.
Du har ingen bild på stoet? Film?
/u

Ingen kan ju uttala sig om hingstvalet eftersom det är hans första årgång. En del hingstar lämnar avkommor som är bättre än dem själva och andra sämre, det är det som är så spännande med avel;)

Personligen tycker jag att man ska använda beprövade hingstar på oprövade ston.

Jag hade valt en dressyrhingst som förärver ett mycket gott temperament och som ligger under medelmankhöjd i blup.

Med de nya är det alltid svårt att veta vad som förärvs, men jag hade tittat lite närmre på Flashdancer IM.

Don Primero?
Ger supertemperament och väldigt bra, jämna gångarter. Toppen dräktighet också!

Hej.

Vad jag själv har satsat på är att förbättra ben. Jag tycker hon har veka kotor bak!? Hon är ganska grov i modellen så har försökt tänka på det oxå! Men jag e värdelös på exteriör:o
Tackar och bockar för all hjälp jag kan få:)
Nu börjar problemen!!! Hur lägger jag till en bild i mitt svar???

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka