Val av hingst 2009

rostad

Trådstartare
Mitt sto ska ha sitt andra föl 2009. :banana:
Jag ska betäcka om henne under fölbrusten. Men jag har så svårt att välja hingst! Vill hest ha alla! Men det blir ju lite svårt... :angel:
Om man inte kan ta fram supersperma förstås :D
Nä, men ärligt talat. Vad skulle du funderat på?
Hon är:
  • e: Bernstein
  • Superb temprament
  • Mycket bra ridbarhet
  • Hon har lätt för sig
  • Har vinster upp t om msv dressyr
  • 164 cm
  • Ganska bra exteriör ( kunde få lite längre ben)
  • En bra skritt
  • En mycket bra trav
  • Galoppen är väl okej, men helt klart hennes sämre gångart, kan bli bättre

Vad skulle ni ha funderat på?
Jag funderar på Sandro Hit. Vad säger ni om det?

Mvh Toasten

Sv: Val av hingst 2009

Mitt sto ska ha sitt andra föl 2009. :banana:
Jag ska betäcka om henne under fölbrusten. Men jag har så svårt att välja hingst! Vill hest ha alla! Men det blir ju lite svårt... :angel:
Om man inte kan ta fram supersperma förstås :D
Nä, men ärligt talat. Vad skulle du funderat på?
Hon är:
  • e: Bernstein
  • Superb temprament
  • Mycket bra ridbarhet
  • Hon har lätt för sig
  • Har vinster upp t om msv dressyr
  • 164 cm
  • Ganska bra exteriör ( kunde få lite längre ben)
  • En bra skritt
  • En mycket bra trav
  • Galoppen är väl okej, men helt klart hennes sämre gångart, kan bli bättre

Vad skulle ni ha funderat på?
Jag funderar på Sandro Hit. Vad säger ni om det?

Mvh Toasten

Jag själv skulle valt sir donnerhall tycker den hingsten har allt. Betäckte själv med han men fick tyvärr ej dräktigt. Skulle ha valt han i år igen men har tyvärr inget sto då jag sålde henne.
Har ett Sandro Hit sto som jag själv är väldigt nöjd med. så skulle inte tveka på att ta han.
Det man kan bli lite rädd för är väl att det kan bli rätt så skarpt. Men önskar dig lycka till om du betäcker med Sandro hit då jag är väldigt förtjust i denna hingst.

För att kunna ge några tips så behöver man ju veta mer som t ex vad finns mer i henne än Bernstein? Vad betyder "ganska bra exteriör ( kunde få lite längre ben)"? Är hon lågställd i sin typ, lätt, grov, tung? Hur har tidigare föl blivit?

Hennes första föl blev klass I e:Highlander

Mkt bra överlinje, högställd, lång välansatt hals, ganska grov dock inte tung, lite korta ben.
ue: Lester uue: Abbé

Hon är stambokförd

Kan ta bild på henne

Jag vill ha en dressyrhingst.

Senast ändrad:

Varför inte Don Primero?

Om du ska betäcka på fölbrunsten så är ju en hingst med god sperma kvalité A & O.

Jag är inte riktigt nöjd med hans avkommor, tycker dom blir lite för rakbenta för min smak. Tycker bättre om Don Schufro. Jag gillar hästar mer lite mer knä. Men jag tycker D P är väldigt snygg :d
Funderade ett tag på Don fredrico

Senast ändrad:

Vad tycker ni om Quaterback?
2010 funderar jag på att betäcka henne med den tyska hingsten For Compliment (e: Fidermark ue: Compliment).

Quarterback är en av mina favoriter men jag skulle nog tittat en extra gång på Quando Quando annars.

Varför är Don Fredrico ej kandidat längre?
Super fin hingst!

Jo, det är han. Rider en Don Fredrico - xx. Trevlig häst, har varit godkänd hingst i tyskland nu kast. Lite svår i huvudet bara. Men jag vet inte om jag ska ta han i år eller något annat år. Men han ligger helt klart med på listan.

Som jag sa, det är en trevlig häst. Han har varit godkänd i Tyskland. Har betäckt ett få tal ston. Men han är ganska tuff att rida. Mkt huvud. Rör sig bra. Så jag skulle funderat på det. Fbl kombi kan bli tuffa. Har ett med 62.5% fbl. Min älskling :love:

Jag har ju en mindre flock xx-or :-)
Men det är mitt ena sto jag är mest sugen på att lägga honom på, hon rör sig bättre än de flesta dressyr hästar och är väldigt ridbar så jag tror det kunde funka, har en del nerv men inte så vass.
Hon är dräktig med Loredes nu, den avkomman ska bli mkt spännande att se, bensprattel häst med 75% fullblod i :D

Okej, ja han har bra fbl i sig också.
Jag längtar tills jag betäcker mitt andra sto. Men hon ska tävla först.
Tänker behålla alla avkommorna efter henne :)

Här kommer en bild på henne (är en dålig bild):

Picture006.jpg

Jag skulle titta på Falsterbo eller Fidertanz åt henne.
Bägge är långbenta vilket jag tror att ditt sto behöver.

Fidertranz hittar jag ingen film på.
Falsterbo har jag sett, snygg hingst men inget som faller mig i smaken.

Jag har fått bedöming på henne. Så jag utgår från vad som står där

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Hej! Ny i forumet och vill bara kolla lite om tips... Har nämligen ett roderik-sto som är försiktig på hinder (positivt försiktig)...
Svar
0
· Visningar
912
Senast: Nikkobus
·
Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 393
Avel Jag går i hingstfunderingar till mitt sto som skall betäckas nu under våren. F. 2003 170cm hög e. Rubiquil (Rubinstein I) u. Inette ue...
Svar
0
· Visningar
1 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka