Vaknade av att det var blött-ringa förlossning/BM??

N

nraB

Använder annat nick eftersom jag tycker detta känns ganska privat....

Vaknade i morse (38+4) av att det rann... kände att trosorna var blöta. Gick på toaletten för att se så det inte var blod. Tack och lov var det inte det... Kissade, allt kändes som vanligt. Trodde då bara att det var det som kommit, men när jag kom tillbaka till sängen upptäckte jag att det var blött på täcket med. Skulle tro att det var ca 1dl lättflytande vätska. Luktar lite sött.

Känner mig lite allmänt påverkad, men vet inte om det är inbilldning eller allvar. Inga förverkar och nu har det inte kommit mer på ca 3 timmar.

Vad kan det vara? Bör jag kontakta förlossningen eller BM? Det har ju trots allt inte hänt mer än så här....
 
Sv: Vaknade av att det var blött-ringa förlossning/BM??

Så var det för mig med första barnet också. Hade varit på toa, och trodde att jag inte torkat mig ordentligt...

Jag hade ringt och kollat. Låter som vattnet börjat gå... Lycka till!
 
Sv: Vaknade av att det var blött-ringa förlossning/BM??

Ring förlossningen, låter som vattnet. Då ska man in och kolla hur barnet mår. :)

Lycka till! :D
 
Sv: Vaknade av att det var blött-ringa förlossning/BM??

okey... kanske borde göra det.

Har ju som sagt inte hänt så mycket mer, men jag borde alltså ändå?
 
Sv: Vaknade av att det var blött-ringa förlossning/BM??

Det är nog fostervatten. Ring förlossningen så får de bestämma om du ska in och ta CTG osv eller om du kan stanna hemma.
 
Sv: Vaknade av att det var blött-ringa förlossning/BM??

Ja!! Vattnet med grabben gick på så sätt. Konstateras att det är vattnet som gått ska man inte gå mera än max 2dygn. Det finns risk för infektion för både dig och barnet.

Vattnet luktar som sperma.. Det är ett tecken;)
 
Sv: Vaknade av att det var blött-ringa förlossning/BM??

Ja man ska ringa in vid misstänkt vattenavgång och åka in och kolla läget :)
 
Sv: Vaknade av att det var blött-ringa förlossning/BM??

3 dygn är det här från att man åkt in och fått det konstaterat (3½ dygn blev det för mig). Men då fick jag ju infektion också ;)
 
Sv: Vaknade av att det var blött-ringa förlossning/BM??

jag håller med de andra om att ringa förlossningen! så gick det till för mig, fast i vecka 32. nu blir jag nyfiken, du får höra av dig oc berätta hur det går när du får tillflle :D ursäkta stavnning, sitter med bebis i knät ;)
 
Sv: Vaknade av att det var blött-ringa förlossning/BM??

*delvis kl*

Tack alla för er omtanke!! :)
Jag ringde förlossningen och precis som ni sa så ville de att jag skulle komma in.
Dock var det falskalarm, men nu behöver jag iaf inte oroa mig :)
 
Sv: Vaknade av att det var blött-ringa förlossning/BM??

Eftersom min skrutt inte fixerat sig sa min bm att om vattnet går ska du ringa ambulans. Visst, tyckte jag :D löjligt ju
Sen en kväll blev jag plötsligt trött, la mig på sängen och Oops så rann det vatten...
Sambon ringde ambulans under mina protester...
Kom in på sjukhuset vid 22.30 och började plötsligt få jättevärkar, och kl 02.05 var lille prutt född :D

Första barnet gick vattnet lite smått 30 timmar innan förlossning :crazy:
 
Sv: Vaknade av att det var blött-ringa förlossning/BM??

3 dygn är det här från att man åkt in och fått det konstaterat (3½ dygn blev det för mig). Men då fick jag ju infektion också ;)

I östergötland -06 var det 2 dygn. Vattnet gick den 2 mars, eftermiddagen på BF, men det hände inte mera sen, vi gick och vankade.. Den 4:e på morgonen satte dom igång det, vid 9 och sen är grabben född 16.49 på em. Klart medtagen. Vi klarade oss från infektioner, men blev tvugna att vara kvar i minst 3dygn,efteråt för att se så det inte blev någon infektion efteråt.

Det kanske är olika i olika landsting och när det är. ;)
 
Sv: Vaknade av att det var blött-ringa förlossning/BM??

Du har ett mkt klokare landsting.... :bow: eftersom jag fick infektion anser jag ju att det hade kanske kunnat undvikas om jag fått igångsättning tidigare. Min livmoder öppnades bara 3 cm på 26 timmars igångsättning *morr*

Mitt landsting har även igångsättning på 22:a dagen efter BF först..... vissa landsting har ju 2 veckor har t.o.m hört att det finns 1 vecka men minns inte vart.
 
Sv: Vaknade av att det var blött-ringa förlossning/BM??

Här är det 2v efter BF, som det sätts igång. Dom verkar vara mycket noga med just infektioner och risker att dom hellre startar förlossningen. :)

Jag trodde verkligen att det var samma i hela sverige! Skumt..
 
Sv: Vaknade av att det var blött-ringa förlossning/BM??

36 timmars igångsättning skulle det stå i mitt förra svar :)

Ja visst är det knasigt att det är så olika, man tycker det borde vara samma risker i hela landet :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 402
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17
  • Bada med häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp