Väja sig att gå utan täcke?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Silly
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 614
S

Silly

Har haft regntäcke på min pålle när vädret har varit kasst men nu när det varit sol på dagarna tog jag av det (hon har rätt skaplig päls) men på kvällen frös hon lite när jag tog in henne. Kan hon vänja sig vid att gå utan täcke eller ska hon få fortsätta ha det? Hur gör jag när det blir griskallt? Ska hon ha tjockare täcke då eller fortsätta med fleecefodrat regntäcke?

Sv: Väja sig att gå utan täcke?

Om man inte har ngt vindskydd bör den skyddas från väta o vind med hjälp av åtminstone regntäcke.
Kyla klarar de som regel bra.
extra grovfoder hjälper till att kunna hålla värmen.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 601
Senast: Stergo
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
969
Senast: Sonic76
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
999
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 806
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10