Behöver lite hjälp och synpunkter ang min häst och hoppning. Oftast (finns undantag) när vi ska hoppa eller bara trava över bommar så stannar hon till en början. Vi snackar låga hinder, inga konstigheter. Efter att vi sen kommit över en gång så går det galant och hon flyger över (85 är det högsta än så länge, har inte haft henne så länge) och bjuder på hindren. Kan det handla om en självförtroendegrej från hennes sida? Förra ägaren hoppade väldigt lite med henne men tidigare ägare (ca 5-6 år sen) hoppade regelbundet. Eller för jag över någon osäkerhet på henne för att jag "utgår" från att hon kommer stanna?
Hoppade lite för tränare för nån månad sen som bara tyckte jag skulle ta det lugnt och låta henne ta den tid hon behöver innan hon kommer över.
Hon är väldigt pigg och fräsch i övrigt och positiv till arbete så hon verkar inte ha ont (ska självklart be vet kolla igenom henne när det är dags för vaccineringen snart).
Det är bara så irriterande att hon mer eller mindre ALLTID stannar första gången på nya hinder. Tips?
Hoppade lite för tränare för nån månad sen som bara tyckte jag skulle ta det lugnt och låta henne ta den tid hon behöver innan hon kommer över.
Hon är väldigt pigg och fräsch i övrigt och positiv till arbete så hon verkar inte ha ont (ska självklart be vet kolla igenom henne när det är dags för vaccineringen snart).
Det är bara så irriterande att hon mer eller mindre ALLTID stannar första gången på nya hinder. Tips?