Har en b-ponny som är otroligt snäll men dock lite ponnybusig och utnyttjar ibland situationer då barnen hanterar honom och då sticker han helt enkelt i från dem. Det är dock inte ett så stort problem. Det som är lite jobbigare är att han inte vill gå från stallet ensam, så var det inte i början utan har kommit mer och mer. Han kan backa hur långt som helst, blir upphetsad och arg och det brukar sluta med att barnen antingen hoppar av och går en bit, då kan ha gå vidare sen eller så kommer de helt enkelt inte iväg utan att jag går bredvid för då är han en ängel...Jag tycker inte barnen ska rida ut ensamma ändå, men det kan vara bra att kunna skritta iväg en runda före eller efter ridbanan, eller att kunna rida bort till åkern en bit bort och rida där (syns från stallet). Jag har själv suttit upp vid ett par tillfällen och då fått i väg honom men det hjälps inte sedan när barnen rider ändå.
Vi har pratat lite om varför det är så här, är flockkänslan så stark? Det är han som bestämmer i flocken kan tilläggas. Det har blivit värre nu sen ett år tillbaka då vi står i ett betydligt mindre stall än förut. Tacksam för tankar och tips.
Vi har pratat lite om varför det är så här, är flockkänslan så stark? Det är han som bestämmer i flocken kan tilläggas. Det har blivit värre nu sen ett år tillbaka då vi står i ett betydligt mindre stall än förut. Tacksam för tankar och tips.