Vågra kritisera! Film/bilder på er själva

Sv: Vågra kritisera! Film/bilder på er själva

P1040277.JPG

Ryttaren på en brun häst och ljuslila överdel.

1:an och 2:an är de som rider på bosal och utan att tjuvhålla på ytter.

han ser lite overpigg ut.. :) kanske om du forsoker satta mer broms i satet pa honom for framtiden?

..i ovrigt maste jag saga att det gjorde mig glad att det var de tva som placerade sig i toppen :D

hade visst redan lagt in filmen

Senast ändrad:

Ja det är ett riktigt problem. Inte snyggt med ryttare med stora bröst,förstör mkt med profilen tycker jag. På filmen har jag ändå sportbh på mej. Men ska testa ditt tipps med att ha en vanlig bh under sportbhn. Sedan får jag väl kanske se mej efter någon bättre!
Angående framåtbjudningen. Hur ökar jag den utan att öka farten?

Min forsta tanke ar att jag vill att du slappnar av i axlarna (ryggont?) och svanken, du ser ganska spand ut.. sen ser jag garna att dina hander kommer upp lite mer (lag-tung hand, lagom hog-latt hand)

Upplever det som om du har lite svart att Sitta sa att saga? Kan komma fran spanningen jag tycker mig se i din svank... eller vantar du pa att hon ska explodera? :)

Du gor i stort sett samma fel som jag... :o annars tycker jag det ser fint ut, bara mer avslappning som jag skulle vilja se...

Faktiskt så har jag problem med spända och svullna axlar så jag går till massör då och då. Och jag gick till min massör på kvällen samma dag som filmen och hon hittade då en inflamation i ryggen.
Hur tränar man att slappna av till häst? Slappna av i svank och axlar? Jag är nog mkt spänd i galoppen ja! Han har ju en del saker för sej i galoppfattningarna + att han höjer ryggen så mycket att det gör det svårt att sitta ner i galoppen över huvudtaget. Jag brukar alltid knipa med knäna förut men det har blivit något bättre. Tack för tippset om att höja handen!

Du kan göra underverk med andningsövningar till häst, först i skritt och sedan i trav och galopp, med fokus på balans och avslappning och utan att hålla i tyglarna.

Jag har faktiskt väldigt dålig balans, kanske därför jag inte gillat att galoppera de senaste 10 åren? Tack för tippsen om andningsövningar. jag ska söka på det så ta med det upp i sadeln!

Hästen min är att varmblodssto på 15 år, jag har haft henne i 2,5 år och ridit western på henne i knappt 1 år. hon är westernriden i 4 år hos tidigare ägare. :)

April 2010:
30809970.jpg

30809703.jpg

September 2009 (dressyrpass)
29747245.jpg

29747242.jpg

Djupandas, som nar man meditierar, in genom nasan, ut genom munnen, in genom nasan, ut genom munnen. :) Testa att gora stretchovningar pa hasten innan du borjar passet, armar uppat strack o at sidorna o sadar (ala gammal ridskoledrill! ;)) det kan hjalpa det med..

Ledsen att hora att du har ryggproblem! Det ar tufft, hoppas du far bra hjalp med det! Inge roligt nar kroppen krabbar.

Tillagg: aprapa det dar med balansen sa sager de att en pilatesboll kan gora underverk... har inte testat fastan jag nog borde... :) men bara ett tips sadar fran vad ajg hort, det kanske kan hjalpa dig lite?

Jag har ju faktiskt en sådan pilatesboll som ligger under databordet.....kanske en idè att sätta en lapp på dataskärmen om att sitter man vid datorn i 20 minuter så måste man kravla på bollen i 5 minuter eller något liknande!:bow::bow:

:) Hej!
Lite kritik då ;)
Jag håller med om att hästen borde ridas med mer framåtbjudning. Om den är som en treåring i utb. så skulle jag föredra att se lite mindre koncentration på vart huvudet är (som hamnar bakom lodplan) och mer fokus på att rida fram. Lite "roligare" ridning för unghästen är oxå bra så man varierar sig mera med tex tempoväxlingar och svängar så det inte bara blir runt runt i för långsam trav. Jag vet att många westernryttare inte rider lätt men på unghästar så tycker jag att man ska underlätta framåttänket lite med lättridning, särklilt om man har lite svårt att sitta ner. Blir så lätt att man bara bromsar om man tycker att det börjar skumpa för mycket.

Tycker att hästen går i trevligare form (för en unghäst) i galoppen men tänkt på att tänka framåt och inte bakåt i galoppfattningen :laugh: Förstår att det är svårt om man är lite nervös för galoppen som du skrev att du varit...

Annars tycker jag att ni är ett väldigt trevligt ekipage!!! :laugh: Hoppas få se er i helgen i fristad!

Det var en söt och trevlig häst! :laugh: Tror att djupet i underlaget är erat största problem för det ser inte riktigt ut som att hästen orkar...
Har du en annan film? :)

Senast ändrad:

:) Hej!
Lite kritik då ;)
Jag håller med om att hästen borde ridas med mer framåtbjudning. Om den är som en treåring i utb. så skulle jag föredra att se lite mindre koncentration på vart huvudet är (som hamnar bakom lodplan) och mer fokus på att rida fram. Lite "roligare" ridning för unghästen är oxå bra så man varierar sig mera med tex tempoväxlingar och svängar så det inte bara blir runt runt i för långsam trav. Jag vet att många westernryttare inte rider lätt men på unghästar så tycker jag att man ska underlätta framåttänket lite med lättridning, särklilt om man har lite svårt att sitta ner. Blir så lätt att man bara bromsar om man tycker att det börjar skumpa för mycket.

Tycker att hästen går i trevligare form (för en unghäst) i galoppen men tänkt på att tänka framåt och inte bakåt i galoppfattningen :laugh: Förstår att det är svårt om man är lite nervös för galoppen som du skrev att du varit...

Annars tycker jag att ni är ett väldigt trevligt ekipage!!! :laugh: Hoppas få se er i helgen i fristad!

ja jag tycker han är lite som en 3 åring i utbildning om man jämnför quartrar som rids in som 2 åringar. Då jag inte velat gå för fort fram,skador och att araber utvecklas långsammare. På filmen tränade jag inför söndagens tävling :) . När han rids i dressyr rids han i en högre form och mer framåt. Kan du utveckla detta med framåtbjudning? För jag känner själv att han har det när jag rider. Han går lättare bakom lod i på längre tyglar än kortare och det är något jag tränar på. Du har nog rätt att jag tänker bakåt i galoppfattningen. För jag sitter ju och tänker ytterskänkel bak och då tänker man ju atomatiskt bakåt så tack för tippset. Tyvärr så har Fristad inte sin vanliga E tävling utan en pay and ride vilket jag inte vill åka ca 10 mil enkel resa för. Istället kommer jag åka på en annan träningstävling.

Glömde tacka dej för bedömningen!:bow: Phigalle är mitt allt:love:
Här är några bilder med en icke westernryttare.
24Juli062.jpg

24Juli089.jpg

24Juli086.jpg

24Juli084.jpg

Hehe bara i klassisk utrustning, du kan hitta dom via samma lank :)

Jo han ar en fin hast, finare ska han bli dock ;) Visst staller underlaget till det i din videon, hade tankar pa att rida honom idag (ridbanan ar mkt hardare packad nu efter 16 unghastar o lite regn.. lol) men det ar +38 grader sa jag vette fanken om jag fixar det.. battre ingen ridning an dalig ridning... trotts att kameramannen faktiskt ar hemma idag....

Jag säger bara; POWERYOGA!
Titta upp på ditt närmaste gym om de har sådana pass. För det är MYCKET effektivt och stärker bål, rygg, balans - you name it.
Du använder din egen vikt som "tyngd" hela tiden och får öva styrkan och balansen i de mest omöjliga och möjliga poser.

SÅ värt det! Alla ryttare borde yoga också!

Liknande trådar

F
Western Smyger in för första gången på länge nu på buke då jag åter igen vart rejält dålig (smyg in på hemsidan vår under vem e matte, så ser...
Svar
9
· Visningar
5 461
Senast: Sellan
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 645
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar