vagnsfunderingar...

Santoxen

Trådstartare
Vad tror ni, kan det vara värt att köpa en sån HÄR först innan jag lyckats spara ihop till en sån HÄR eller en sån HÄR.? Eller vilken av Drive Outs vagnar som passar bäst... Till stor häst, lättare körning, ev lite lättare tävling.

Sv: vagnsfunderingar...

tycker de första ser klena ut.
Bättre att hitta någon bättre begagnad tillsvidare.

Byter du hjul och gör om skacklarna så kankse... men hela konstruktionen ser ganska klen ut men håller säkert för lättare körning, ej tävling. Jag skulle även flytta ner svängeln så den inte sitter i höjd med skacklarna.

Kom bara till startsidan på driveout så dom andra vagnarna kan jag tyvärr inte kommentera.

vad har du för ponny? Den första kan jag bara inte rekommendera för något annat än ridbanekörning :) konstruktionen är klen, bättre att hitta nåt begagnat om ekonomin bara tillåter 3000:-
dessutom tror jag just den försäljaren tar mer än övriga sverige för sina rockard som är av typen "Globus" rockard.

och varför har någon gjort skaklar anpassade för trav i denna modellen, är det inte bara så att försäljaren är okunnig och tror att man måste ha öglor längst fram för att den ska kunna dras av bröstsele, eller (ihhh!!) tror hon att folk ska köra med skitsele?

Har inte ponny, har varmblodstravare :)
Om du bläddrar ner lite på sidan så finns de för stor häst också.

Jo, den ser ju väldigt klen ut, får försöka hitta ngt bättre begagnat istället.

Nussikan: Det var driveouts rockard 2 och gigg 1,har jag för mig att de hette. Trodde det skulle gå att länka tilll bilderna men inte då...

Men då kanske det kan vara ett alternativ att skaffa en begagnad travrockard för remsele tills pengarna till en dyrare vagn finns. Under den tiden kanske du även hunnit lista ut om du vill tävla och vad för vagn du då vill ha.

Det kan tänkas finnas hyffsat billiga travrockarder begagnat nu eftersom de flesta vill köra med qh och inte remsele. Grafströms vagnar är bekväma och har en typ av draglinor (som iofs går att ordna till på andra vagnar oxå), Nissevagnen är oxå bra att sitta i men på de jag sett så finns inte draglinorna som standard.

Sen beror det ju på vad för sele du har. Men återigen så en beg remsele är lätt och billig att få tag i. Så kan dy byta till annat sen om du vill.

Fast det är en gammal travrockard jag har nu och det är helt hopplöst! Ser ju ingenting framåt. Vill gärna komma upp så att jag ser över hästen och en vettig svängel vore inte fel eftersom jag har en bröstsele med lös brösta så jag måste ha draglinor + någonstan att fästa bakselen. Tyvärr får jag inte bygga om den vagn jag har så det blir till att skaffa en ny vagn istället.

Fast med en svetskunnig så går ju det där att fixa om du kommer över en billig vagn. Och är det en Grafströms så finns det ju draglinor redan på den. Kan ju vara värt att hålla ett öga på beg.marknaden iaf.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
609
Senast: Mli
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 216
Senast: ameo
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 586
Senast: Derivata
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 038
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka