Vagnsbredd

Carinjo

Trådstartare
Fr.om. i år är ju vagnsbredden för tävling ändrad till 125cm för alla vagnar. Vi har alltid kört med roslagsrockard men den går inte att göra så mycket bredare. Ni som kör enbet A och små B ponnyer vad har ni för vagn?

Sv: Vagnsbredd

Vi har en hemma byggd som är byggd av håkan lundmark, mycket stabil och bra. Tror den är 126cm.

Intressant att höra att Håkans vagnar finns i så sydliga delar av landet! :)

Lite of tråden

haha den har varit längre söder ut :) vi köpte den från någon i skåne:) du råkar inte veta vilken färg den var som orginal. Nät vi köpte den var den typ 100 olika nyanser av blå. Nu mera blank svart med guldiga stripes. vi har byggt om den lite oxså gätt gromen mer plats att ligga på + satt din en stöt båge så man inte fastnar på nån stolpe :D

Hehe nej vad jag vet så gör han efter beställning. Har en bekant som köpt två vagnar av honom, den gröna maratonvagnen finns på bild i tråden om just avbärare! De fick också göra en del justeringar, som att höja sitsen, svetsa dit avbärare, borra hål så inte rören skulle frysa sönder på vintern osv...

nä det är inte en sån grön vagn. har hört att detta är model 2 eller vad man ska säga att han tilverkade en typ av vagn som inte var stabil nog å sen "föddes" min vagn ;P den är jäkligt stabil :)

Jaha okej, jo jag har hört en del klagomål på hans vagnar... Funderade på att beställa en själv men jag är inte så händig så jag ville ha en hel och bra vagn från början. Dessutom är tillverkningstiden ganska lång ;P

Vår är inte så bred (bara 116cm)men den är från 1999. Vi har varit mycket nöjda med den.

Hmm..kanske dags för mätning utav vagnen imorgon då..men tror nog allt att den borde klara det.

Om du läser TR V så ser du att vagnsbredden 125 krävs i MARATON. Du kan fortfarande tävla dressyr och precision med din 115 vagn.

Jag läste i bliaga 7 i länken om detta. Vem är författare till texten? Vad är det för en slags text? vart ligger den ute? Så där står det inte på kuskringen.nu

Jag läste i bliaga 7 i länken om detta. Vem är författare till texten? Vad är det för en slags text? vart ligger den ute? Så där står det inte på kuskringen.nu

på svenska ridsportsförbundets hemsida under TR.

Det är TR. Ligger ute på ridsportförbundets hemsida. Kuskringen har nog inte hängt med, ganska ny ändring också.

Är spårvidden yttermått eller centrummåtten påhjulen.

Fr.om. i år är ju vagnsbredden för tävling ändrad till 125cm för alla vagnar. Vi har alltid kört med roslagsrockard men den går inte att göra så mycket bredare. Ni som kör enbet A och små B ponnyer vad har ni för vagn?

Hej! jag kör mina shettisar med roslagsrockard och den är 125, mia

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
618
Senast: Mli
·
Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
11
· Visningar
635
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
499
Senast: yamyam
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka