Väggfäste - kran - tvättlåda??

tanten

Trådstartare
I mitt pannrum/tvättstuga har det inte funnit något kran för att ta vatten. En gång i världen fanns det en ho men förre ägaren sålde den...

Nu har jag äntligen fått tag i en tvättlåda (jo, det heter så) dvs en rostfri ho på fyra ben. Väggen bakom är i gips och det finns ett par rör för vatten i närheten.

Hur får jag dit en kran? det finns ingen plats på tvättlådan och rören hänger alltså i luften utanpå väggen. Jag måste uppfinna något sätt att få dit kranen.
Idéer

(fattar ni inget får jag väl fota...)

Derivata har redan länkat till en, så jag nöjer mig med att hänga på hennes svar. Vi har själv likadant ute i verkstaden. Utanpåliggande rör till vasken, separat monterad blandare på vägg.

Oops.
Där sprack min dröm om att använda befintligt lager av blandare...

Nåväl det får bli en framtida spaning. Om jag hittar något på rea nån gång när jag är på lämpligt varuhus.
Just nu är bilen rasad så det är investeringsstopp.
Jag tycker du ska bjuda hem en rörmockare på kaffe och sen visa honom problemet. Han kommer att ha ett gäng lösningar. :)

Jag tycker du ska bjuda hem en rörmockare på kaffe och sen visa honom problemet. Han kommer att ha ett gäng lösningar. :)
Hahaha
De rörmokare jag känner vet att ta fram fakturablocket....
Så tyvärr. Jag är varken snygg eller bakar bra fikabröd.

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 488
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 350
Senast: QueenLilith
·
Hemmet Jag håller på med mitt uterum, men har kört fast lite. Hade tänkt isolera och vinterbona, så att man har lite mer användning för...
Svar
5
· Visningar
2 041
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka