vågar jag....

Esswe

Trådstartare
... hoppa några terräng(kan inte stava i dag :angel: )hinder med min ponny.

Han är då gammal så det är mest det jag tänker på, hela 20 år. MEn han är tränad fälttävlan, vi har en bana inte långt ifrån stallet jag har honom i, kanske 15 minuters skritt så. Men vågar jag emd tanke på åldern.

självklart ska jag inte hoppa de största utan bara några av de mindre. För man märker att han saknar det lite, varje gång vi rider för bi banan när vi är ute på uteritt så kollar han på hindrena och går som i trans.
när vi är och hoppar på banan så är han lite oförsiktig med sina ben, men vi har en hoppstig med lite naturhinder, dock inte några jätte bra. de är mest pinnar upplagda på stubbar. MEn där ute i skogen hoppar han som en gud, fixar allt själv, har en underbar galopp och hoppar av rätt och är så lycklig.

vad skulle ni gjort, vågat hoppa några språng på "RIKTIGA" terräng hinder, eller bygga upp de i skogen (har blåst ner och det har varit några där och förstört.) igen och fortsätta hoppa där?

tacksam för svar.

Sv: vågar jag....

Du kan väl inte på fullt allvar mena att du tycker att en ponny är gammal när den är 20 år, det finns massor med ponnyer som går SM vid den åldern och äldre. Ut och hoppa och ha kul så håller sig din ponny glad och frisk. Kan inte låta bli att fundera på ditt namn... har din ponny samma namn som "ändelsen" och är kat C då har han kanske t.o.m gått SM ?

nee PArino är en stor d-ponny :P Har hört förut att det är en c ponny som heter Parino och varit/är duktig så.

DEt är inte det att han är gammal så, men när vi köpte honom så hade han inte gått mycket alls på 2 år, och en häst som står blir ju äldre fortare än en som går regelbundet, det var de jag menade :P lite otydlig bara.

Efter som du inte tycker det är fel, så ska jag i alla fall tesyta någon gång :) DEt ska bli skojigt.

Så länge han är fräsch så tycker jag absolut att du ska ge dig ut och hoppa terräng!!

Klart du ska ut och pröva på, bara han är fräch och frisk!
Jag hoppade lite terräng på min när han va 25 år. han blev överlycklig=) så ut å pröva, du märker ganska snart om han inte vill/orkar eller av annan orsak inte vill. Men jag tror han skulle bli helnöjd=)

Ta kort så vi får se=))

Vad bra att de som hittils svarat inte tyckt jag är dum i huvudet. Och jag tror ju själv att han kommer bli helnöjd. Han går ju inte att få kontakt med när han ser terräng hinder.

Bilder kommer med när vi kommer ut. Ska prata emd mamma först och laga bootsen. :P

Jag tycker också att du kan prova :)
Lycka till.

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 473
Senast: raggsock
·
Fälttävlan Hej! Jag var ute idag och hoppade vattenpöls-kombination på min sparvel (arab) och kom på att det skulle vara roligt att bara träna...
Svar
0
· Visningar
1 234
Senast: cahs
·
O
Träning Är lite intresserad utav andras ridschema, hur de ungefär ser ut. Skriv också gärna om du är dressyr, allround, tölt, hoppning -...
Svar
6
· Visningar
1 589
Senast: dengra
·
N
Fälttävlan HJÄLP! Har en helt underbar häst som ÄLSKAR fälttävlan, men jag har ett stort problem... Jag kan inte hålla honom i terrängen! Han...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 828

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst
  • Kollagentillskott?