Vågar jag resa ensam?

Åker nu. Sitter på flygplatsen och ska upp till Arlanda. Åker därifrån i morgon eftermiddag med resten av gruppen. Ett byte i Istanbul. Inte de bästa flygtiderna men jag åker med ett budgetbolag (rosa bussarna). Eftersom vi är ett gäng och har några timmar på oss är jag inte orolig för bytet.

Du får jättejättegärna PMa eller maila mig när du kommer hem igen och berätta och visa bilder om du tar några! Kanske tipsa om vilken ö man ska välja, eller vilken man inte ska välja :D

Hoppas du får en UNDERBAR resa!!

Har ni rest ensamma? Hur gick det?
Ja, jag har rest ensam. Reste till Irland, var lite nervöst. Har flugit dit två gånger och fler gånger ska det bli. Första gången var det lite nervöst och hade hemlängtan när det var dags att åka hem, andra gången gick det bättre, då hade jag lite mer rutin på det med hur jag skulle planera osv.

Det går ju även att prova resa lite kortare sträckor, t ex Tyskland eller något för att känna på hur det är om man känner sig osäkert. Annars skulle jag kunna tippa på att resebyråer kan hjälpa en hel del också. :)

Det får bli en charter, jag vill inte behöva tänka något alls själv :p

Har tagit det ett steg längre i planeringen nu genom att prata med barnens pappa om det. Barnen behöver vara lite längre än sin vanliga vecka hos honom om jag reser, men det var inga problem. Imorgon ska jag maila min chef och höra om jag får ledigt de två dagar som ligger ”ivägen”. Förhoppningsvis ska det inte vara några problem. Bollen är i rullning! :nailbiting:

Hurra för dig! :bump:

Jag hoppas det blir en jättefin resa, och att du får blodad tand!

Klart du kan resa ensam! Det har jag gjort flera gånger! Om du vill kommer du träffa människor att umgås med, annars kan det vara skönt att bara vara själv, läsa böcker och ta det lugnt! Du känner själv vad du behöver och har frihet när du reser själv att avgöra hur du vill ha det!

Pepp till dig!! :banana:

Säger som de flesta andra i tråden, klart du kan resa själv! Låter som att det är i rullning och det blir nog hur bra som helst.

Jag har rest själv flera gånger. Just nu sitter jag och tittar på Centralamerika till sommaren. Vill bättra på spanskan i språkskola och se häftig natur och massa djur!

@Bapelsin Nu är jag tillbaka. Maldiverna var riktigt fint, men jag var ju bara på en ö - Paradise Island (heter Lankanfinolhu egentligen). Ligger bara 20 min båtresa från flygplatsen. Mycket lyxig resort med god mat, vi hade all inklusive, och bra boende. Vi hade stranden utanför dörren och ca 25 m till vattnet. Vi var där fyra dagar och mer än en vecka hade jag nog inte velat. Fanns inget att göra utöver dyra vattensporter och efter några dagar tröttnar jag på sol och bad. Ön var så liten att man hade gått runt och sett allt på en timme. Men helt underbart att ha varit där!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Göra i Danmark
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II
  • Evolve