vågar jag belsta henne nu?

M

MariaAhmira

mitt sto fick hälta i lördags:( då hon släpptes ihop med vår nya häst och rusade som fasen! (de hade skitku:p )

men på söndagen så var hon mer halt tyvärr:( hon hade ingen svullnad alls men var varm runt kotleden och hoven!
Vad kan det va?, bara en överansträngning eller? efter att ha rusat järnet i hagen?

Idag var hon helt ok! haltade inget synligt, var bara varm på en liten fläck på hoven och lite på kotan, vågar jag belasta henne och skritta med henne imon??
hur skulle ni gjort?

hon har bara varit halt en gång tidigare på 6 år!! vilket jag e väldigt glad för!

Sv: vågar jag belsta henne nu?

Jag hade låtit henne vara tills all värme hade lagt sig sedan hade börjat skritta henne på jämt underlag.

Mvh Camilla

Sv: vågar jag belsta henne nu?

ska ut till stallet nu...hoppas hon e sval och fin. har inte mycket erfarenhet av hälta då jag sluppit de erfarenheterna tidigare:bow: ...men är livrädd för att det ska bli värre:crazy:
samtiditg som pållen blir tokig av att vila, studsar och flänger som fasen när hon inte sysselsätts...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 765
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 270
Hästvård Har en ponny som skoddes på fredagen, inte visade någonting på lördagen men på söndagen påväg in (från knölig och frusen hage) var han...
Svar
4
· Visningar
1 151
Hästvård Min häst är halt och vet inte vad det kan vara, hur jag ska gå tillväga eller vad det kan bero på! Hon är en ädel maxad d-ponny på 8år...
Svar
10
· Visningar
2 906
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter