Vågar jag använda bärsele när jag är gravid?

F

fia n

Hur har länge har ni burit en på ryggen och en i magen?

Hur länge vågar man "snöra in magen" med höftbältet - funderar ju ren på hur den nya "knyttisen" mår o tycker om att bli ihopspänd (joo det är nojjigt nu i detta läge..inte länge sen jag plussade :D:D )

Jag har en Patapum-sele som våran 1-åring trivs alldeles ypperligt i, och den använder vi mest varje kväll nån timme (oftast 30-60 minuter ibland längre). Nu tror jag ju inte seriöst att en liten, några veckor "gammal", inneborende KAN skadas utan jag vill bara rekognocera lite och ta reda på hur ni gjort.
Har inte hittat nåt skrivet om det heller, så tips mottages tacksamt

mvh fia n /nyplussad (huuuu - vågar knappt tro..:o )

Sv: Vågar jag använda bärsele när jag är gravid?

Oj, tanken har aldrig slagit mig att det ens skulle vara ett problem. Jag spände helt enkelt höft/magbältet på Ergon under bebismagen och så var det bra med det. Funkade utmärkt när jag testade senast, typ vecka trettiofem-plus. Det kändes i benen att kånka runt på tjugofem-trettio kilo mer än normalt! Men hellre det än att försöka hålla fast en tvååring som bara säger "bääj! BÄÄJ!" på höften. Bortre armen räcker inte runt magen mer :laugh:

Hur har länge har ni burit en på ryggen och en i magen?
Ungefär fram till vecka 42 ;)

Tycker det funkar jättebra med ergonomisk sele och gravidmage, avbärarbältet går ju under magen. Sjal tycker jag är svårare att få till skönt.

Men just i början kan det ju kännas lite obehagligt, det blir nästan bättre när magen börjar växa konstigt nog! Men det är absolut ingen fara tror jag.

Jag bar min 14 månaders tungpojk i Manducan i november förra året, då hade jag bara 4 veckor kvar till förlossningen. På slutet gick det inte att bära, men det berodde på att jag inte fick upp storkillen på ryggen själv...

blir magen ivägen kan man bära i bärsjal på ryggen, tex knytningen "ryggsäck med tibetanavslut" :)

Jag bar Hanna, då nästan 2,5 år men liten för sin ålder, ett par veckor innan lillasyster föddes :) Fast jag bar inte så ofta sent i graviditeten, mkt pga att Hanna ju var så stor att hon ville gå mkt själv.

Tack så mycket för alla svar :)
Då kan jag alltså lugnt kånka vidare på 1-åringen

mvh fia n/mycket lugnare nu

Jag spände helt enkelt höft/magbältet på Ergon under bebismagen och så var det bra med det.

Så gjorde jag oxå, ända fram till bebisen kom. Storebror vägde då 15 kg. Ibland bar jag vattenhinkar samtidigt. Men jag var noggrann med att knipa ordentligt samtidigt.

Jag kände på knipet när något var för tungt. Om jag inte klarade att lyfta något utan att tappa koncentrationen på knipet - då var det definitivt för tungt.

Det är nog värre att bära utan hjälpmedel. Den blivande storebrodern placerade sig gärna ovanpå magen. Antigen när jag satt i soffan, eller när han ville bli buren. En barnmorska sa åt mig att jag inte skulle bära honom så för mycket mot slutet. Fast när hon sa åt mig var jag redan på bf, och det gick ju bra i alla fall.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka