Väga ner släp

_Zacke_

Trådstartare
Med min nya bil får jag inte dra hästtransporten(har fortfarande kvar min gamla men den ska väl säljas så småningom). Enklaste hade givetvis varit att ta B96 men då vi är flera i familjen som använder släpet då och då för att köra grejer, skräp, hjälpa mig köra häst osv så skulle det bli väldigt besvärligt om alla i familjen blev tvugna att utöka körkortet.
Det finns utrymme att väga ner lastvikten så att jag får dra det med den bilen och ändå få lasta min fjording. Så det känns som enklaste lösningen.
Men hur går man tillväga och vad kostar det?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 287
Senast: Blyger
·
Utrustning Hej! Har snöat in på lastvikter och kultryck! Eventuellt behöver jag byta släp.. men vill bara ha allt klart för mig först. Är innerligt...
Svar
5
· Visningar
1 779
Senast: fio
·
Utrustning Har en ifor williams med max last 1610kg och tjänstevikt 970kg. Bilen har en max släpvagns vikt på 1775kg. dvs även med BE så får jag...
Svar
13
· Visningar
1 540
Hästmänniskan Behöver lite tips på hur jag enklast gör. Dragbilen är paj. Jag har en Volvo v70 som inte på b kort får dra mer än 1400kg och släpet...
Svar
14
· Visningar
1 055
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama