Värmebalja med flottör.

Blomskan

Trådstartare
Har letat febrilt men hittar inte något.
Är det någon här som har eller vet var det finns värmebaljor med flöttör, för automatiskt påfyllning.
Vet ej ens om det finns.
Gärna 50liter eller mer..
 
Sv: Värmebalja med flottör.

I vårt stall har dom en som ser ut som en stor mortel i modellen, som fylls på vart efter dom dricker. Den har aldrig vartit frusen fast det vart ner till -20. Vet ej vad det är för ett märke, har aldrig sett sån förut.
 
Sv: Värmebalja med flottör.

Men den är inte uppvärmd eller?
Jag skulle gärna vilja ha tempererat vatten nämligen.
Det är alltså inte det frostfria jag är ute efter.. :)
Tack iaf.
Tror jag vet vilken modell det är.
 
Sv: Värmebalja med flottör.

Thermo bar har det :) fick en broschyr av dom i globen och såg att dom hadde några modeller med flottör :)
 
Sv: Värmebalja med flottör.

I vårt stall har dom en som ser ut som en stor mortel i modellen, som fylls på vart efter dom dricker. Den har aldrig vartit frusen fast det vart ner till -20. Vet ej vad det är för ett märke, har aldrig sett sån förut.

Låter lite likt den kossorna har hos oss. Hästarna har Alfa Laval i plåt, fryser inte heller då det är värmekablar i.
 
Sv: Värmebalja med flottör.

Har 2 st Thermobarer med flottör, en på 80 liter och en på 250 liter.

Extremt praktiskt, inget vatten att bära, och inget som fryser.
Hästarna gillar det, på vintern så dricker de minimalt i stallet, och något av det första de gör i hagen efter utsläpp är att gå och dricka.

Har för mig att alla Thermobarer numera (utom 40 liter) är förberedda för flottör och slanganslutning. Man kan även köpa en värmd slang för anslutning till sin vattenutkastare/vattenkran.


Så nog finns det att köpa som en färdig lösning för värmt vatten.
 
Sv: Värmebalja med flottör.

Passar på att tacka för alla tips.
Det verkar då som att det är en Thermobar det får bli.
Får väl ringa och prata med dem så kanske de kan sy ihop ett bra paket.. :)
 
Sv: Värmebalja med flottör.

Väljer du thermobar kommer du INTE att bli besviken iaf :)

Jag kan inte tänka mig att vara utan min, å hur man stod ut förr?!?!
 
Sv: Värmebalja med flottör.

Jag förstår inte hur vi står ut i vårt stall just nu.. :o
Hade det varit jag som skulle springa och fylla på vatten så hade den varit inköpt för längesedan.. :D
 
Sv: Värmebalja med flottör.

Har 2 st Thermobarer med flottör, en på 80 liter och en på 250 liter.

Extremt praktiskt, inget vatten att bära, och inget som fryser.
Hästarna gillar det, på vintern så dricker de minimalt i stallet, och något av det första de gör i hagen efter utsläpp är att gå och dricka.

Har för mig att alla Thermobarer numera (utom 40 liter) är förberedda för flottör och slanganslutning. Man kan även köpa en värmd slang för anslutning till sin vattenutkastare/vattenkran.


Så nog finns det att köpa som en färdig lösning för värmt vatten.

Alla utom ECO 65 (den 65 l som är markant billigare än de andra)
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har erfarenhet av värmebalja med flottör? Jag har i mitt vindskydd en elvattenkopp som har funkat perfekt under...
Svar
0
· Visningar
569
Senast: Honey07
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 141
Senast: mamman
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 148
Senast: LinnK
·
Hästmänniskan Hej, Finns det någon här som har erfarenhet av UPH Academy, Vessigebro, de har yrkesutbildningar som man betalar för, tex Equicoach...
Svar
1
· Visningar
544
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp