Vända sig på mage

Mynta2

Trådstartare
När brukar bebisar göra det ? Att det är olika förstår jag, men anses det snabbt om en 5 veckors bebis nästan kan det ? Enda som gör hon inte vänt sig är ena benet som alltid är i vägen ;)..men det är inte speciellt mycket som ska till förräns hon kan vända sig. I morse hittade jag henne i spjälsängen hälften liggandes på mage.
 
Sv: Vända sig på mage

Ja, de e nog tidigt, min lilla vände sej vid 3 månader, men då hade han som din legat å sparkat över med ett ben länge å hamnat på sidan, men som ALLT när det gäller bebisar enligt BVC så är nog vad som hellst att räkna som normalt:angel:;)
 
Sv: Vända sig på mage

Min plutt är 3½ månad nu & har fortfarande inte gjort några större försök till att vända sig på mage. Han föredrar helt klart ryggläge. :D
 
Sv: Vända sig på mage

Rasmus började ganska tidigt, när han var 5 veckor kom han så här långt:
Bild

Igår blev han 3 månader (13½ veckor) och har fortfarande inte lyckats komma runt men han har bytt teknik, från att försöka ta fart och rulla runt kroppen sätter han in fötterna och ställer sig typ i brygga och står lixom på fötter och skuldrorna med rumpan högt och sen kastar han åt sidan.
Bild

Sova på sida har han nästan alltid gjort. Han sover bäst då.
 
Sv: Vända sig på mage

Sådär gör Saga också. Hon skjuter på med benen men kommer inte runt.

Däremot rullar hon lätt från mage till rygg. Nu gör hon det dessutom väldigt frivilligt såfort hon ligger på mage och inte har något spännande att titta på..

Det sista har hon börjat vilja sova på sidan, hon gjorde det de första tre veckorna men sen har det vart rygg.. Nu somnar hon i princip alltid på sidan..
 
Sv: Vända sig på mage

Min plutt är 3½ månad nu & har fortfarande inte gjort några större försök till att vända sig på mage. Han föredrar helt klart ryggläge. :D

:eek: Bara för att jag skrev sådär igår så blev nog Emil förolämpad, för han käämpade hela kvällen med att försäka vända sig, var såååå nära hela tiden, men lyckades aldrig helt. Men det tar nog inte många dgr...

Ska inte skriva att han inte provat gå än, för då går han väl imorgon... :rofl:
 
Sv: Vända sig på mage

Ja, den första bilden var ju himla likt som våran brukar göra. :)...Nu förtiden vågar vi inte ha henne liggandes i soffan...stor risk hon trillar ned då.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 220
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 384
Senast: Crossline
·
Gravid - 1år Vår dotter är 6 månader gammal nu och sover i spjälsäng i samma rum som vi. Just nu är vi hos mina svärföräldrar och vi planerar att ha...
2
Svar
31
· Visningar
4 516
Senast: Imogen
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp