Vadän detta beteende?

R

Revontuli

Min alltid så prinsesslika honhund har umgåtts ett tag med min kompis steriliserade hanhund. Nu har hon fått lite roliga saker för sig, som att lyfta på benet och pissa, och jucka på kuddar mm..:rofl: :D Finns det någon anledning till att hon gör så eller börjar min viting att tvivla på sin sexualitet?

Sv: Vadän detta beteende?

Dominant beteende fick jag förklarat av vet när jag var i kontakt med en sådan.

Okej.. För hon har alltid varit riktigt lugn (lat :D) och inte gjort en fluga förnär. Aldrig lekbitit eller gjort annat dominerande beteende.. Eller jo, när valpar är jobbiga stoppar hon tassen på huvudet på dem. Allt annat är för jobbigt för henne att bry sig om.

Tack för svar :)

Det är inte ett dominant beteende i första hand.
Väldigt må¨nga tikar lyfter på benet när dom kissar (har alla mina gjort), vilket mest är för att inte pinka på sig själva :rofl:
Visserligen pinkar min mer målmedvetet högre upp och mer pricksäkert vid löp, men hon är ingen dominant tik.

Jucka på saker, kan bero på olika saker. Löp och skendräktighet är typiska tillfällen då det ofta kan börja juckas på andra hundar (eller saker).
Även stress kan utlösa beteendet ( t ex övertrötta valpar).

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 278
Senast: Hermelin
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 413
Senast: Ridinglady
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 291
Senast: mars
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 266

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka