Vad visste ni inte när ni skaffade hund?

Sv: Vad visste ni inte när ni skaffade hund?

* Jag har idag insett att alla jackor, även dyra ullkappan - endast kemtvätt, numera har fickorna fulla av hundgodis och bajspåsar.

Känner igen mig. Jag hade på något vänster fått hundgodis i plånboken en gång (hade troligen haft plånboken i samma ficka som godiset), och tog fram en gammal torkad korv när jag skulle betala. Jag blev ganska förvånad, och det blev expediten också. :D

* Att även en liten hund kan dra in ENORMA mängder grus.

* Att det bara tar en halv dag att håra ner en lägenhet det tagit två dagar att städa.

* Att även en liten hund kan dra in ENORMA mängder grus.

* Att det bara tar en halv dag att håra ner en lägenhet det tagit två dagar att städa.

Just det. Men en halv dag? Mina har då lyckats håra ner på nån timme. Alltså, dammsugaren får verkligen bekänna färg.

Gud vad skönt det är att ha en hund som man hittar mycket färre hårstrån efter än ens egna :banana: Den korta pälsen drar inte heller in något grus :banana:

*att de tidiga morgonpromenaderna tillsammans med vovvan jag faktiskt hade hoppats på, är blott en önskedröm (jag vaknar för det mesta vid sextiden medans hunden helst inte kliver upp innan 11)

Att hundarna är jäääääättekissenödiga på morgonen tills de sticker ut näsan utanför ytterdörren och upptäcker att det faktiskt är snöblandat regn ute och då lägger i handbromsen vilket resulterar i att matte får putta ut hundarna och sedan ta emot onda ögat för att jag är en sån djurplågare som tvingar dem att gå ut och kissa i detta hemska vädret

I hear you!

Jo, här finns ju bara en hund, än så länge. hmm, börjar se bergen av hår som kommer bli sen. *Överväger det intelligenta i att skaffa en hund till. Och en katt. Och ny häst*. :D

Jag kan ju berätta om när husse fick för sig att borsta en av mattorna här hemma och fick loss lika mycket hår som det sitter på hunden. På bara en fjärdedel av mattan. :crazy:
Mattan är för övrigt röd. Inte grå, som jag trott hela tiden. :D

Det jag har lärt mig av att vara hundägare är..
(Tindra tiken på 1.5år)
* Att hundar är riktigt smarta, förstående, helt underbara!
* Att man kan hitta vattenpölar och en stor del av sandlådan innomhus.
* Att man har en bästa vän som kommer älska dig till döden skiljer er åt.
* Och vad jag har iaf..en hund som tröstar en när man är ledsen
(Louie killen som är 5-6mån)

* Vissa saker som står där uppe och ..
* Att matskålen är tom på 3sekunder
* Att en hund kan vara så tokig och knäpp:D
* Att en hund verligen kan äta ALLT!
Få se om jag kommer på mer :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 972
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka