Vad vill ni med Nyfödd ha?

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

lolo19

Yes nu är det så att jag fått en liten kusinbarn kille :love: :love:

Vi har ingen större kontakt, de bor en bra bit härifrån osv.

Men nu när de har fått en liten knoddas känner jag att man kan ju skicka ngt- ett grattis lixom :idea: Det brukar man väl göra??? Är helt lost på sånt här... :angel:

Såå frågan alltså, vad skulle ni med en nyfödd vilja få? Eller ni som har haft en nyfödd förstås, lr ni som ska få en.. jaja.. :p

Ett vanligt kort? Någon leksak som är lätt o går att skicka? Något i klädväg? Någon lätt liten bok? De har en tjej sedan innan, så de har väl rätt mkt förstås.. Men kanske inte så mkt pojksaker??? Vad har man nytta av o vad kastar man bort??

Tips o råd mottages mkt tacksamt!
Bonus; Ni får gärna skriva bra Dop Presenter med :angel: :) :)

/Lollo
 
Sv: Vad vill ni med Nyfödd ha?

Jag uppskattar kläder i lite större storlekar, typ 68-74 cl.

Annars kan faktiskt ett presentkort till mamman på hårklippning, fotbehandling osv uppskattas.

Eller för min del skulle jag bli överlycklig om personen ifråga ringde och frågade om den kunde hjälpa till med något praktiskt.
Som att promenera lillkillen, tvätta eller så.
Blev överhopad med en massa kramdjur som sonen som nu är 21 månader fortfarande inte visar intresse av. Endast till att välta ut och låta ligga kvar;)
 
Sv: Vad vill ni med Nyfödd ha?

Jag uppskattar kläder i lite större storlekar, typ 68-74 cl.

Annars kan faktiskt ett presentkort till mamman på hårklippning, fotbehandling osv uppskattas.

Eller för min del skulle jag bli överlycklig om personen ifråga ringde och frågade om den kunde hjälpa till med något praktiskt.
Som att promenera lillkillen, tvätta eller så.
Blev överhopad med en massa kramdjur som sonen som nu är 21 månader fortfarande inte visar intresse av. Endast till att välta ut och låta ligga kvar;)

Hej! tack för svar!

Jag skulle hur gärna som helst hjälpa till med ngt praktiskt, men vi bor alldeles för långt i från familjen i fråga för att det ska bli aktuellet, tyvärr... Annars ett mkt bra tips! Ska fundera vidare på de där med prsentkort till mamman, svårt när man inte känner dem jätteväl oxå..

E väl mest nåt till den lilla jag är inne på, känns mest naturligt på nåt sätt... ;) Men det var ju ett toppen tips med lite större kläder! Som de inte växer ur direkt.. smart! Ingen risk att det blir mjukdjur, alldeles för tungt att skicka :p

Tack igen!
 
Sv: Vad vill ni med Nyfödd ha?

Vi har en 2 v gammal son och fick massor av fina kläder av släktingar och vänner, det uppskattade jag mycket. Jag lät bli att köpa så mycket av just strl 50 och 56 eftersom det oftast är sådana små man får, och det visadesig bli perfekt. Nu har sonen många fina set med byxa/tröja, mjuka och gosiga pyjamaser, praktiska bodys och några lite tjockare kläder också. Det går verkligen åt, så jag är superglad för alla fina kläder. Bara nu i helgen så har 3 pyjamaser, 2 byxor, 3 tröjor och 3 bodys använts pga blöjläckage och diverse spyor :p Skönt att slippa slänga i tvätten direkt för att det ska finnas rent hela tiden!

Praktiska saker till bebisen hade vi redan allt, så där kunde jag inte önska mig något i nyfödd-present.

Kläder fungerar alltid! Både i små och större storlekar, det beror ju på hur mycket just den här familjen köpt hem sen innan av dom olika storlekarna..
 
Sv: Vad vill ni med Nyfödd ha?

Jag ville helst inte ha kläder eftersom jag hade fått begagnat och köpt ganska mycket. Jag vet från min föräldragrupp att det är vanligt att kläder man får inte kommer till användning av en eller annan anledning. Däremot var det jättebra att få filtar och andra saker är presentkort från någon klädkedja, tex Polarn o Pyret. Boobtröja (amningströja). Någon fin leksak som passar att ha i vagnen.

Tillägg: en bra doppresent är en sån där mätsticka man sätter på väggen och markerar barnets längd på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Övr. Barn Jag har läst å läst å läst..;) Blir mer och mer övertygad om att min längtan till barn "redan nu" vid snart 21-års ålder är...
Svar
14
· Visningar
1 279
Senast: Cizzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp